צבא וביטחון

שר הביטחון לצד מקבילו האמריקאי ב"יד ושם": "הזיכרון מחייב אותנו בהווה"

שר הביטחון בני גנץ סיים לפני זמן קצר (שני) ביקור משותף ב"יד ושם" ובהיכל הלאומי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. ביד ושם הניח המזכיר אוסטין, מלווה בשני חיילי מארינס של צבא ארה"ב, זר באוהל "יזכור" וביקר בתערוכת "הבזקי זיכרון: צילום בזמן השואה".

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בהר הרצל השניים הניחו זרי פרחים, בליווי ראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם, לקחו חלק בטקס זיכרון רשמי ושמעו את סיפורו של מקס דונלד שטיינברג, חייל בודד מלוס אנג'לס שנפל במבצע "צוק איתן" בשנת 2014. בנוסף הדליקו השניים נר זיכרון והשאירו הקדשה על קיר השמות.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ביד ושם אמר גנץ לאוסטין: "כבן לניצולי שואה, אני יודע שהזיכרון הוא יותר מהעבר והוא מחייב אותנו בהווה. כשם שהמנהיגות העולמית נקראה לנשק בתקופות החשוכות בעולם, אסור לנו להירתע מאחריותנו בהווה. עלינו לתת משמעות אמיתית למילים 'לעולם לא עוד' על ידי התמודדות מול פעולות המאיימות על הביטחון העולמי. אני אסיר תודה על השותפות האסטרטגית ועל הערכים המשותפים שלנו, שמשמעותם היא שתמיד נעמוד בצד החיים והחירות, ונתמודד עם כוחות המאיימים על ביטחוננו ועל דרך החיים שלנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בהיכל הזיכרון אמר גנץ: "כשני אנשים שהקדישו את חייהם לביטחון מדינותינו האהובות, אנו מכירים היטב את ערכם של חיי אדם שנפלו בהגנה על בטיחות וחירות אזרחינו. ככל שאנו קרובים ליום הזיכרון הישראלי, אני נרגש מהאפשרות לכבד כאן איתך את מורשתם של חיילי ישראל שהגנו על ערכי החופש, הדמוקרטיה וההגנה חיי האדם".

בסיום הביקור הודה השר גנץ למזכיר אוסטין ואמר: "ביקורך הדגיש את הברית והחברות האסטרטגית ההדוקה שחולקות ישראל וארה"ב, והיה לי העונג לארח אותך כאן ביומיים האחרונים כעמית וכחבר ותיק".

צילום: טל עוז / משרד הביטחון

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח