צבא וביטחון

השב"כ והמוסד: המודיעין האיראני ניסה לפתות ישראלים למפגש בחו"ל לצורך חטיפתם

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והמוסד, נחשפה היום (שני) שיטת פעולה של גורמי מודיעין איראנים, באמצעותה פעלו לפתות ישראלים לצאת למדינות שונות בחו"ל, לטובת פגיעה בהם או חטיפתם. השיטה מבוססת על שימוש בפרופילים פיקטיביים ברשת חברתית ויצירת קשר עם ישראלים העומדים בקשרים עסקיים עם גורמים בעולם ונוהגים לצאת לחו"ל.

צילום: תקשורת שב"כ

השיטה פעלה באופן הבא: הגורמים האיראנים פתחו פרופילים פיקטיביים של נשים, אשר, לכאורה, עוסקות בתחום העסקים והתיירות, ברשת החברתית "אינסטגרם". פרופילים אלו יצרו קשרים עם אזרחים ישראליים, תיאמו עמם מפגשים בחו"ל וניסו "למשוך" אותם למפגשים בתואנות עסקיות או רומנטיות שונות. פעילות מסוג זה מתבצעת במגוון מדינות אשר מקיימות קשרים עם ישראל ועם ישראלים, ובכלל זה מדינות ערב, תורכיה, מדינות המפרץ, קווקז, אפריקה ואירופה. מדובר בדפוס פעולה מוכר ודומה לזה אשר בוצע בעבר על ידי איראן מול מתנגדי משטר באירופה. עתה, פועלת איראן באופן דומה מול אזרחים ישראלים המבקשים לפתח קשרים עסקיים לגיטימיים בחו"ל במדינות שצויינו.

צילום: תקשורת שב"כ

קיים חשש ממשי כי פעילות זו של גורמים איראניים תוביל לנסיונות פגיעה בישראלים או חטיפתם באותן מדינות בהן פועלים האיראנים. על רקע חשיפת שיטת הפעולה של האיראנים, קוראים גורמי הביטחון לאזרחים ישראלים, המקיימים קשרים עסקיים בחו"ל, לגלות מודעות וערנות ביחס לפניות ברשתות החברתיות מפרופילים שאינם מזוהים על ידם, ולמניעת יצירת קשרים עימם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: freepik

צילום: תקשורת שב"כ

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח