פוליטי / מדיני

הכנסת אירחה את משיאי י"ב המשואות: "אתם מבטאים את המשותף בינינו"

בטקס חגיגי שהתקיים היום (שני) בכנסת, הוענקה מדליית הכנסת ל-14 משיאי המשואות המשתתפים בטקס הנועל את אירוע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה ופותח את אירועי יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל בהר הרצל.

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין אירח את 14 משיאי המשואות בטקס חגיגי, במהלכו לקחו חלק שרת התחבורה הממונה על הטקס ח"כ מירי רגב, שר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר, יושב ראש הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ וראש עירית ירושלים משה לאון.

משיאי המשואות שירה איסקוב ועדי גוזי; ד"ר דרור דיקר; ציפי הרפנס; אייבי מוזס; הרב איתן שנרב, מאור כהן; הבטנש (עדן) טפט; שלומי שבת; עפרי בוטבול, יעיש גיאת; מאהר אבראהים ונארג'ס אבו יאמן וגבריאלה שטריגלר-לו הצטלמו בצילום המסורתי עם יושב ראש הכנסת יריב לוין ולאחר מכן הוענקה להם, בטקס מרגש, מדליית הכנסת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין בירך את 14 משיאי המשואות: "אתם מבטאים, כל אחת בדרכה וכל אחד בדרכו, את המשותף בינינו, את הכוח המאחד בין כולנו, את הערבות ההדדית שכל כך מייחדת אותנו. אתם מייצגים הצוותים הרפואיים שעסקו לא רק בהצלת חיים, אלא גם פעלו באומץ לב בתנאי אי הוודאות שאפיינו את המגפה מראשיתה. אתם מייצגים את ארגוני הסיוע ואנשים פרטיים רבים הפועלים בהתנדבות בכל ימות השנה כדי להקל על מצוקותיהם של רבים כל כך. אתם מייצגים את חיילי צה"ל, את שוטרי משטרת ישראל ואנשי כוחות הביטחון העוסקים כל השנים, עשרים וארבע שעות ביממה, בהגנה על מדינת ישראל ועל תושביה. אתם באים בשמם של קורבנות הטרור, ונפגעי האלימות בתוך המשפחה ובתוך החברה. אתם משקפים בעוצמה גדולה את כוח החיים שלנו. אתם מבטאים את המסורת ואת התרבות המפוארות שלנו, העוברות והמתחדשות מדור לדור".

היו"ר לוין הודה בשם הכנסת לכל אחת ואחד ממשיאי המשואות על העשייה יוצאת הדופן שזיכתה אותם, כדבריו, להימנות עם משיאי המשואות לדורותיהם.

שרת התחבורה הממונה על הטקס, מירי רגב, הוסיפה: "הטקס מביא לידי ביטוי את האנשים שפעלו אחד למען השני, לא על מנת לזכות בתשומת לב או בהכרה, אלא מתוך אהבת אדם ואהבת הארץ, והביטוי של המסורות והמורשות בחברה הישראלית. לחייכם ולחיי מדינת ישראל".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ציין: "האחווה הישראלית היא מה שהחזיק את כולנו יותר מכל בשנה האחרונה, גם ואולי דווקא בימים הקשים ביותר. אותם ישראלים רבים שפתחו את הלב והושיטו יד למי שהתקשה. אותם המוני ישראלים שהבינו שהמצוקה של הזולת היא המצוקה שלהם. כל מי שנמצא פה היום ויתר על משהו כדי לתת לזולתו. תודה לכם על כך שאתם עושים את החברה שלנו טובה יותר".

ראש עיריית ירושלים, משה לאון, אמר: "העיר ירושלים גאה לארח את טקס המשואות. כל אחד ואחת מכם מהווים ביטוי מוחשי לאחווה, לרעות ולשותפות המשקפים את החברה הישראלית. במעמד הדלקת המשואות מדינה שלמה תתרגש יחד אתכם. אנחנו גאים בכם ושמחים מאוד על הכבוד שנפל בחלקכם, בהצלחה והמשך עשייה מבורכת למען האחווה הישראלית".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח