משפטי/פלילי

הפרקליטות מערערת על גזר דינו של אמיר ברמלי: "העונש שנגזר עליו מקל"

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט העליון הודעת ערעור על גזר דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב בעניינו של אמיר ברמלי. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על הנאשם 10 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וכן קנס כספי בסך 400,000 ש"ח לאחר שהורשע בהונאת משקיעים וגניבת כספם בהיקף של 340 מיליון ש"ח. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון להחמיר משמעותית בעונש שהוטל על הנאשם – הן ברכיב המאסר בפועל והן ברכיב הקנס.

ברמלי הורשע לאחר ניהול הוכחות, בשורה של עבירות כלכליות חמורות; עיקרן של העבירות בפרשייה של הונאת משקיעים במסגרתה גנב הנאשם סכום עתק של כ- 340 מיליון ש"ח ממאות משקיעים שנתנו בו את אמונם. בניגוד להבטחתו להשקעה חסרת סיכון במתווה מסויים שתשואה גבוהה לצידה, העביר הנאשם את כספי המשקיעים – ללא ידיעתם ובניגוד להרשאתם – להשקעות שונות בתכלית, שמרביתן ספקולטיביות, וחלק מן הכספים לקח לשימושו האישי. המעשים, אשר בוצעו לאורך כשלוש שנים, הביאו לאובדן חלק ניכר ביותר מכספי המשקיעים – כספים שבמקרים רבים היוו את עיקר חסכונותיהם. בפרשייה זו הורשע הנאשם, בין היתר, גם בעבירות של הלבנת הון.

בנוסף, הורשע הנאשם בכך שבניגוד לדין גייס משקיעים ללא תשקיף, ובהמשך פעל במרמה כלפי המאסדר (הרגולטור) – רשות ניירות ערך, וזאת במטרה להסתיר ולהסוות את מעשי ההונאה; בפרשיה נוספת, הורשע הנאשם, בין היתר, בגניבת סכום של כ- 2.7 מיליון ש"ח מחברה ציבורית בה היה בעל שליטה, בכך שהעביר סכום זה מהחברה ללא האישורים הנדרשים ותוך הסתרת הדבר מן הגורמים הרלוונטיים בחברה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהודעת הערעור שהוגשה על ידי עו"ד רחל מטר, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, נכתב כי אכן, על הנאשם נגזר עונש מאסר ממושך. עם זאת, הפרקליטות תטען כי העבירות שביצע מצויות ברף החומרה העליון בסוג זה של עבריינות, וכי העונש שנגזר עליו מקל על רקע הענישה הנוהגת בתיקים מסוג זה – אשר עניינו של הנאשם מתבלט לעומתם בחומרתו.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח