חדשות הארץ

על רקע חתימת ההסכם להעברת נפט: עיריית אילת קיימה דיון עם חברת קצא"א

עם חתימת ההסכם בין חברת קצא"א לבין חברת RED-MED בבעלות שותפות אמריתית, להעברת נפט בצורה דו כיוונית ולאחר החלטה שהתקבלה פה אחד במועצת העיר אילת להגנה מרבית על המפרץ, התקיים היום (ראשון) דיון משותף בין הנהלת העירייה וועדה ציבורית שהוקמה לטובת העניין לבין חברת קצא"א, במהלכה פרטה חברת קצא"א את מתווה ההסכם ואת הפעולות שנועדו להבטיח הגנה על מפרץ אילת לצד הגדלת נפח העבודה.

את הדיון שהתקיים במתקני החברה, פתח יו"ר חברת קצא"א – ארז חלפון שהדגיש, כי החברה מחויבת לקיום דיאלוג פתוח עם תושבי העיר אילת, ולשמירה והגנה על ערכי הטבע, הים והסביבה. ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי הדגיש בדבריו, כי העירייה תפעל בכל דרך, להגן ולשמור על מפרץ אילת המהווה תשתית כלכלית לעיר אילת וכן על שונית האלמוגים הצפונית ביותר בעולם. במסגרת זו, עדכן ראש העירייה כי הוקמה וועדה ציבורית המלווה על ידי משרד עורכי דין והדגיש את החשיבות בשיח שקוף. ראש העירייה ברך על קשרי הגומלין ארוכי השנים בין החברה לבין העירייה וציין את האירוע המשברי הקשה בעין עברונה שחידד את הצורך בשמירה על האזור בכלל והמפרץ בפרט.

מנכ"ל החברה – איציק לוי ציין בפתח דבריו, כי החל ממרץ השנה, הפכה חברת קצא"א (קו צינור אירופה אסיה) לחברה ממשלתית מבוקרת ומפוקחת באופן מלא בכל התחומים. ככזו היא מספקת שירות חיוני למדינת ישראל ומהווה שער האנרגיה של מדינת ישראל. במסגרת שיתופי הפעולה עם העיר אילת משלמת החברה לעיריית אילת חלף ארנונה ולאחרונה שחררה קטעי חוף לטובת הציבור. במסגרת זו שוחררה רצועת חוף באורך 500 מטרים, חלקה יוגדר כחוף אקולוגי. בנוסף, בקרוב ישוחרר קטע נוסף מדרום למתקן לטובת בנייה תיירותית. גם המזח הראשון הועבר לעירייה לטובת בניית אתר תיירות לרווחת הציבור זאת לצד השתתפות החברה בפעילות קהילתית כמו יום המעשים הטובים, חלוקת מזון, מלגות ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעניין ההסכם עם חברת RED-MED ציין מנכ"ל החברה, כי ההסכם הינו ל – 10 שנים והפריקה והטעינה תהיה במהלך מדורג במהלך חמש השנים הראשונות. עוד ציין, כי ההסכם הינו בעל חשיבות רבה לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ולחיזוק הכלכלה. באשר להגנה על המפרץ ציין המנכ"ל, כי החברה עומדת בתקנים בינלאומיים מחמירים כולל מערכת בקרת דליפות ומערך סיורים 24/7. במסגרת זו עוברת הצנרת בדיקה קבועה בתוך הצנרת על ידי "מולוך חכם" – רובוט שמצלם את הצינור לכל אורכו ומבחוץ על ידי דוגמים סוקרים הבודקים את הקרקע לאורך הקו. עוד ציין המנכ"ל כי בהתאם לדרישות המשרד להגנת הסביבה המהווה רגולטור, תוקם תוך שלושה חודשים תחנת ניטור שתציג באופן שקוף ופתוח את הנתונים באמצעות אתר האינטרנט של החברה.

עוד הותקנו מצלמות נוספות במזח באזורים קריטיים, תוגבר כוח האדם ובעת הזו נבנות שתי מערכות VCU באמצעותן מתבצע תהליך שריפה (חמצון) של אדי הדלק לצורך השמדת המזהמים. עוד במסגרת הפעולות עודכנה תכנית החירום המפעלית, נשכרו שירותים של קבלן שירותים ימיים, הוגדל משמעותית היקף הציוד, הוצב חוסם ימי ולמפרץ מאושרת כניסה רק למיכליות עם תחתית כפולה. עוד בעת הזו, החלה החברה בהתאם לדרישה של המשרד להגנת הסביבה בהכנת סקר סיכונים באמצעות חברה מקומית ובינלאומית המתמחה בתחום ומאושרת על ידי המשרד להגנת הסביבה. הסקר יושלם עד סוף שנת 2021.

בתום הדיון בו השתתפו כאמור בכירי חברת קצא"א, ראש העירייה, סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי, סגן ראש העירייה – מתן בארי, יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה – חבר מועצת העיר שמוליק שלם וכן נציגי הנדסה, משפט ואיכות הסביבה בעירייה, התקיים סיור במתקני החברה תוך הצגת ציוד החברה, שהינו הציוד החדיש ביותר בתחום ואשר נועד כאמור לשמור על בטיחות וביטחון תושבי העיר ולשמירה על ערכי הטבע של העיר.

צילום: יוד צילומים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח