חדשות הארץ

נשיא המדינה לאנשי המכון הוולקני: "בזכותכם אנחנו למדים כמה טובה אדמת הארץ"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח הבוקר (ראשון) אירוע לציון 100 שנה למנהל מחקר חקלאי – מכון וולקני המסייע לחקלאי ישראל בפתרון בעיות שונות ובביצוע מחקר ופיתוח. במהלך האירוע נטעו הנשיא, שר החקלאות אלון שוסטר וראש מכון וולקני פרופ' אלי פיינמן שני שתילי זית עתיקים, האחד שמקורו בשבטה שבדרום והשני שמקורו בפאתי ירושלים, בגינת בית הנשיא. הנשיא גם מסר לנציגי המכון 'איגרת לדורות הבאים' שתוטמן בבנק הגנים הישראלי במכון הוולקני בה הוא מברך את אנשי המכון על פועלם החשוב.

בדבריו הודה הנשיא לאנשי המכון ואמר: "כבר יותר ממאה שנים שהמכון ועובדיו עומדים בחזית הקדמה החקלאית והטכנולוגית בארץ ובעולם. בזכותכם אנו זוכרים שלמרות שארץ ישראל לא התברכה במשאבי טבע רבים, היא התברכה באנשי מדע חכמים ומוכשרים שלמדו להפוך אתגרים להזדמנויות. בזכותכם, אנחנו למדים כמה טובה אדמת הארץ וכמה חשוב להמשיך לשמור עליה, לחקור אותה ולהיעזר בה למען קיום הדורות הבאים. על כל אלה, על המחקרים פורצי הגבולות, על החדשנות והיצירתיות האינסופית, על התרומה שלכם למיצוב מדינת ישראל כמעצמה בתחומי הטכנולוגיה והחקלאות – אני מבקש לומר לכם תודה גדולה. אני מאחל כי תמשיכו לפלס דרך בתחומי המחקר החקלאי העולמי ולסייע לאלפי חקלאים, מדינות ואזרחים ליהנות מתוצרים איכותיים ומזינים שיאפשרו לנו לכולנו לשפר את איכות חיינו ולהמשיך ליהנות מהטבע, מהצומח ומהקדמה של המאה ה-21."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, אמר: "מכון וולקני הוא הפנינה שבכתר המחקר החקלאי בישראל. בזכות עבודתם של החוקרים הרבים ובזכות השקעות משמעותיות בתקציבי מחקר, יוצא שמה של החקלאות הישראלית ברחבי העולם כחקלאות מתקדמת ופורצת דרך. בשבוע בו נחגג יום העצמאות, ראוי להזכיר כי עצמאות ישראל מורכבת גם מביטחון המזון שלנו, המאפשר למדינת ישראל לספק לאזרחיה מזון טרי ואיכותי מתוצרת מקומית. למכון וולקני ולמחקר החקלאי הענף שמתקיים בו יש זכויות רבות בעצמאות המזון הישראלית ובביטחון התזונתי של אוכלוסיית כדור הארץ."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן / לע"מ

ראש מכון וולקני, פרופ' אלי פיינרמן, הוסיף: "במהלך מאה שנות פעילותו, נרשמו לזכות מכון וולקני הישגים כבירים ופיתוחים שהוטמעו בשגרה החקלאית היומיומית של חקלאי ישראל והעולם. המחקר החקלאי שנערך בוולקני מתייחס לחקלאות במובן רחב ביותר. הוא מקיף שילובים של חקלאות ומזון, חקלאות ובריאות, חקלאות ומשאבי טבע, חקלאות וסביבה, חקלאות ותעשייה, וחקלאות ויחסים בינלאומיים. הוא מביא בחשבון באופן סימולטני את האתגרים של היצרנים החקלאיים, את הדרישות של צרכני התוצרת החקלאית, את משאבי המים והקרקע, את איכות הסביבה ואת האתגרים הגלובליים העצומים בהווה ובעתיד. אחת מאבני הפינה של המחקר המסמלת את הקשר בין ישן לחדש, בין עבר להווה ועתיד, היא איתור ושימור המשאבים הגנטיים הצמחיים של ארץ ישראל לצורך טיפוח גידולי העתיד. המחקר החקלאי בישראל הוא בעל מובילות עולמית ורבים מתוצריו אחראים לכך שישראל נחשבת "אור לגויים" בתחום החקלאות."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח