צבא וביטחון

משרד הביטחון בתגובה לדו"ח המבקר: נקים חוות אנרגיה במקום שדה מוקשים בדרום

משרד הביטחון הגיב היום (שני) לפרסום דו"ח מבקר המדינה. בנוגע לשטחי האימונים של צה"ל ביבשה נמסר כי "בשנת 2019 אישרה הכנסת, ביוזמת משרד הביטחון, תיקון לחוק המסמיך את הרשות לפינוי מוקשים (הרלפ"מ) לפנות גם שטחי נפלים. מאז תיקון החוק השלימה הרשות לפינוי מוקשים את כל הפעולות המקדימות הנדרשות: נכתב ופורסם מפרט לאומי לפינוי שטחי נפלים, הוקמה חטיבה ייעודית לפיקוח ובקרת פינוי נפלים, בוצעה הסבה של חברות הפינוי והפיקוח האזרחיות לפינוי שטחי נפלים ובוצע תאום מול צה"ל. בימים אלו מתחילה הרשות לפינוי מוקשים לפנות שטח נפלים בדרום לטובת הקמת חוות אנרגיה ונמצאת בהליך תכנוני של פרויקטים נוספים. יצוין כי הכנסת לא קבעה בחוק תקציב שנתי קבוע לפינוי נפלים ובשלב זה ניתן לבצע פרויקטים הממומנים על ידי הדורש והמבקש."

משרד הביטחון ציין בנוגע למעבר יחידות אגף המודיעין ואגף התקשוב לנגב כי "צה"ל ומשרד הביטחון גיבשו בשנה האחרונה, יחד עם משרדי התחבורה והאוצר, מגוון של פתרונות שיבטיחו מענה תחבורתי זמין ונגיש לקריית התקשוב וקריית המודיעין. פתרונות אלה ייתנו מענה הן למשרתים בבסיסים והן למטרופולין באר שבע, בטווח הבינוני והארוך. התכנית תובא בחודשים הקרובים לאישור הדרג המדיני במטרה לאפשר סיכום סופי של התכולות, התקציב ולוחות הזמנים."

עוד נמסר בנודע להגדלת מספר העובדים בהייטק כי "האגף והקרן לחיילים משוחררים משקיעים עשרות מיליוני ש"ח בשנה במימון תכניות להנדסאים ולהכשרה מקצועית בתחומי ההייטק. כמו כן, מפעילים האגף והקרן מספר תכניות ייחודיות, בהן: "לוחמים להייטק" המתחילה שלושה חודשים לפני השחרור ומבטיחה בסיומה השמה בחברות טכנולוגיות מובילות, תכנית לקידום יוצאי העדה האתיופית בהייטק, תכנית "הזנק להייטק"- מכינה ללימודי מדעים באוניברסיטאות בן-גוריון והעברית לחיילים משוחררים שאינם עומדים בדרישות האקדמיות ללימודי הנדסה ומדעים ותכנית "ממדים ללימודים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף נמסר: "הקרן לעידוד השכלה גבוהה מימנה בשנה החולפת 71 מיליון ש"ח ללימודי השכלה גבוהה לחיילים משוחררים באזורי סיוע בפריפריה. בשנה האחרונה הודק הקשר בין האגף והקרן לאגף כ"א בצה"ל במטרה לבנות תכניות ולשלב בהן כמה שיותר חיילים עם שחרורם משירות. האגף והקרן רואים חשיבות בחיזוק העידוד לשירות באמצעות הרחבת תכניות ההכשרה והלימודים ונמשיך לפעול לכך גם בשנים הקרובות, הן במקצועות ההייטק והן במקצועות נוספים הנדרשים במשק, כפוף למשאבי התקציב."

צילום: גלעד לבני
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח