צבא וביטחון

גנץ לאחר הפגישה עם מזכיר ההגנה האמריקאי: נמשיך לעבוד יחד כדי להגן על ישראל

שר הביטחון בני גנץ סיים כעת (ראשון) הצהרה משותפת במסגרת ביקורו של מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, אותו יארח ביומיים הקרובים. אוסטין התקבל הבוקר במסדר כבוד בקריה בתל-אביב וקיים שורת פגישות מקצועיות עם שר הביטחון גנץ, בהן השתתפו הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל ובכירים נוספים ממשרד הביטחון ומצה"ל.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ אמר: "הדגשתי בפני המזכיר אוסטין שישראל רואה בארה"ב שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות –הראשונה בהן היא איראן. המשטר בטהראן היום מהווה איום אסטרטגי לביטחון העולם, למזרח התיכון ולמדינת ישראל. נמשיך לעבוד יחד עם שותפינו האמריקאים כדי לוודא שכל הסכם עם איראן יבטיח את האינטרסים החיוניים של העולם וארה"ב, יימנע מרוץ חימוש גרעיני באזור ויגן על מדינת ישראל.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בהתייחס להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג אמר גנץ: "בצה"ל וגם בכוחות צבא ארה"ב, ערכי ההגינות האנושית הם חלק אינטגרלי מהפעולות שאנו מבצעים בשדה הקרב. לכל אויבנו אשר מבקשים להשתמש במוסריות שלנו נגדנו ולנצל באופן ציני את בית הדין הפלילי בהאג, אני אומר בבירור שהם לעולם לא יצליחו למנוע מאיתנו מלמלא את חובתנו. נשמור בכל עת על הציווי המוסרי להגן על חיי אנוש ובו בעת נשמור על אנושיותנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ הודה לאוסטין על המחויבות הבלתי מתפשרת של ארה"ב לשמירה על יתרונה האיכותי של ישראל, ואמר: "עם סיומה של שנה שטלטלה את עולמנו, אני מוצא נחמה גדולה בקשר העמוק שבין עמינו ובידיעה שבארה"ב וגם כאן בישראל יש מי שפועל למען הטוב, ומבקש לקדם אחדות, סולידריות וגיוון."

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בהמשך היום יקיימו שר הביטחון ומזכיר ההגנה פגישה נוספת וארוחת צהריים משותפת. מחר יסיירו גנץ ואוסטין בבסיס נבטים, ביד ושם ובהיכל הזיכרון בהר הרצל.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
צילום: אלעד מלכה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח