בריאות

בי"ח פוריה: בת שש ניצלה מעיוורון הנגרם בשל מחלה גנטית נדירה ביותר

רוסיל בת השש חלתה במחלה גנטית נדירה ביותר, ממנה סובלים פחות מאחד למיליון. המחלה פוגעת בקולגן שבגוף וכתוצאה מכך כל חבלה הכי קלה בעין עלולה לגרום לעיוורון. כשנחבלה בעין היחידה שנותרה לה, חששו בני משפחתה של רוסיל שהיא תתעוור. אלא שד"ר יומנה, מומחית קרנית במרכז הרפואי פדה-פוריה, הצליחה לבצע את הלא יאמן, לתפור את הקרנית הפגועה ולאפשר לרוסיל הקטנה לראות את אמא.

"חשבנו שהילדה שלנו איבדה את הראייה, זו הרגשה מאד עצובה, מאד קשה", אסלה סלאמה (מג'אר), אמה של רוסיל בת ה- 6 לא יכולה להפסיק להודות לרופאים של יחידת העיניים במרכז הרפואי פדה-פוריה, שהצילו לבתה את העין.

הסיפור של רוסיל הקטנה קשה ומורכב. היא סובלת ממחלה גנטית נדירה ביותר, שפוגעת בשיעור של פחות מ1 למליון! ד"ר יומנה בסול אבו עיטה, מומחית למחלות והשתלות קרנית ביחידת העיניים, מסבירה, "המחלה BRITTLE CORNEA, פוגעת בקולגן שבגוף. עם התפתחות המחלה היא פוגעת באיברים שונים כמו לב, מפרקים, מערכת שמיעה. כתוצאה מהמחלה הקרנית בעין נהיית מאד שברירית . במצב כזה, כל חבלה הכי קטנה עלולה לגרום לקרע בקרנית וזליגה של תוכן העין החוצה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בגיל שנתיים רוסיל נחבלה בעין הימנית, זו הייתה חבלה קלה אך בשל המחלה נגרם קרע גדול בקרנית, כתוצאה מכך היא התעוורה בעין ימין ויכלה לראות רק בעין השמאלית.

בחודש שעבר, רוסיל נחבלה בעינה היחידה, בשל מצב הקרנית נוצר קרע מלא. רוסיל הובהלה למרכז הרפואי פדה-פוריה והוכנסה לניתוח דחוף. במשך ארבע שעות, בניגוד להערכות והודות לעבודה מאד מקצועית וזהירה, הצליחה ד"ר יומנה לאחות את הקרע ולסגור את העין. סייעו בניתוח: המרדים ד"ר אנדריי קוביצקה והאחים של חדר ניתוח, עזיז דלאשה, יאמן איוב, ועאטף גאנם. "זו פעם ראשונה שאני נתקלת במקרה כזה, זו מחלה מאד נדירה. היה לי ברור שאם לא נצליח להציל את העין רוסיל תהיה עיוורת לגמרי. כולנו מאד התרגשנו כשימים ספורים אחרי הניתוח הילדה הצליחה לראות קצת בעין ,כשהיא ראתה את אמא שלה לידה היא פרצה בבכי", אמרה ד"ר יומנה.

האמא, אסלה מוסיפה: "אחרי הניתוח אמרו לנו שהצליחו להציל לה את הראייה לפחות לכמה שנים, זה מאד שימח אותנו ונתן לנו תקווה. רוסיל בכתה כל הזמן שהיא רוצה לראות ולמה היא לא רואה. אחרי הניתוח כשהיא הצליחה לראות, מצב הרוח שלה מאד השתפר, היא התחילה לצייר שוב ולשחק…".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח