פוליטי / מדיני

ממשלת ישראל נגד בית הדין בהאג: פועל בהיעדר סמכות

משרד ראש הממשלה הודיע היום (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בימים האחרונים דיונים בנושא המדיניות הישראלית בנוגע להודעת בית הדין הבינלאומי בהאג על פתיחה בחקירה נגד מדינת ישראל.

בדיונים השתתפו גם שר הביטחון גנץ, שר החוץ אשכנזי, השר שטייניץ, השר גלנט, השר ביטון, הרמטכ״ל, ראש המועצה לביטחון לאומי, היועץ המשפטי לממשלה ובכירים נוספים.

בדיון הוחלט לאמץ את המלצות הצוות הבין-משרדי שבראשות המועצה לביטחון לאומי שהמליצה לא לשתף פעולה עם בית הדין הבינלאומי, אך לא להשאיר את מכתב התובעת ללא מענה אלא להשיב ולהבהיר כי בית הדין פועל בהיעדר סמכות. כמו כן יובהר כי ישראל היא מדינת חוק שיודעת לחקור את עצמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב יצוין כי בנוסף לכך שישראל דוחה לחלוטין את הטענה שישראל מבצעת פשעי מלחמה, ישראל שבה ומבהירה את עמדתה החד-משמעית לפיה אין לבית הדין בהאג סמכות לפתוח בחקירה נגדה.

עמדה זו הובהרה לבית הדין גם על ידי מדינות מרכזיות ומומחים בעלי שם עולמי בדין הבינלאומי. התערבותו הפסולה של בית הדין חסרת כל בסיס משפטי ומנוגדת למטרות שלשמן הוא הוקם. מדינת ישראל מחויבת לשלטון החוק ותמשיך לחקור כל האשמה נגדה בלי קשר למקורה, והיא מצפה מבית הדין להימנע מהפרת סמכותה וריבונותה.

ראש הממשלה נתניהו אמר בדיון: "בזמן שחיילי צה"ל נלחמים במוסריות עילאית נגד טרוריסטים המבצעים פשעי מלחמה חדשות לבקרים, בית הדין בהאג החליט לגנות דווקא את ישראל. אין מילה אחרת להגדיר זאת מלבד צביעות. גוף שהוקם כדי להגן על זכויות אדם, הפך לגוף עוין שמגן על מי שרומס זכויות אדם."

צילום: חיים צח, לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח