בריאות

בת שמונה שאפה בשגגה עגילי מגנט לתוך האף – שחולצו ע"י הצוות הרפואי

ניבי ארגוב בת ה- 8 ממושב אביאל ניסתה לענוד עגילי מגנט מיוחדים בצדי האף, רק שלהפתעתה, תוך שניות ספורות, המגנטים נשאפו פנימה לתוך אפה. ניבי הרגישה שהעגילים נתקעו והגיעה מיד לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, יחד עם אמה. ד"ר יצחק שוחט, רופא ביחידה לאף אוזן גרון, שלף בהצלחה את המגנטים באמצעות אנדוסקופ והחזיר אותם לניבי. בסיום הפעולה שוחררה ניבי לביתה במצב טוב.

צילום: דוברות הלל יפה

ניבי ארגוב בת ה-8 ממושב אביאל בסך הכול רצתה לענוד את עגילי המגנט שלה באף, כפי שעונדת אותם באוזניים. להפתעתה, תוך שניות ספורות, חדרו העגילים לתוך האף ונתקעו. ניבי ניסתה לנשוף אותם החוצה, ללא הצלחה. יחד עם אמה, הגיעה לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי הלל יפה כדי לשלוף את העגילים החוצה. ד"ר יצחק שוחט, רופא ביחידת אף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר, בדק את ניבי ואיתר את העגילים בתוך האף. תחת הרדמה מקומית ובעזרת אנדוסקופ שלף אותם בזהירות החוצה. העגילים חולצו בהצלחה והוחזרו לניבי. ניבי שוחררה לביתה כשהיא מרגישה טוב.

צילום: דוברות הלל יפה

פרופ' יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר, ציין: "לצערנו, זהו לא המקרה הראשון של חדירת גוף זר בקרב ילדים. לעתים תכופות מגיעים אלינו ילדים ששואפים מגנטים לקני הנשימה ו/או לריאות תוך כדי משחק. במקרה זה, מדובר בילדה יחסית גדולה שניסתה בתמימותה לענוד עגילי מגנט באף ולפתע הם נשאפו פנימה. אני חוזר ומדגיש כי משחקי מגנטים למיניהם מסוכנים מאוד ועלולים לגרום לנקב במחיצה ולזיהום ובמקרים חמורים יותר, לחדור לתוך קני הנשימה ולריאות, מה שמצריך פעולה אנדוסקופית תחת הרדמה מלאה כדי להוציא את הגוף הזר. למזלנו, ניבי הגיעה בזמן והעגילים חולצו בהצלחה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הלל יפה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח