משפטי/פלילי

הורי החייל משה תמם ז"ל: "לפתוח בחקירה כנגד מארגני אירוע התמיכה לרוצח בנינו"

עו"ד מיכאל ילטווק, המייצג את משפחת החייל משה תמם ז"ל, שלח הבוקר (שלישי) מכתב מיוחד ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להורות על חקירת מארגני אירוע התמיכה במחבל שהיה שותף לרצח בנם.

כזכור, אתמול שוחרר המחבל רושדי אבו מוך שהיה חלק מחוליית הרצח שחטפה ורצחה את החייל משה תמם ז"ל. במכתב נוקב ששיגר יועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק המייצג את המשפחה השכולה נכתב: "אתמול השתחרר המחבל רושדי אבו מוך אחד מרוצחי החייל משה תמם זכרונו לברכה. לרגל שחרורו נערך אירוע המוני בלב האיר באקה אל גרבייה בהשתתפות מאות אנשים וכן הוכנו והודפסו שלטים ודגלים וכו ביניהם אף תמונות של שאר חברי חוליית הרצח . ניתן לראות פה לדוגמה – לא רק זאת ניתן לראות פה בתמונה ילדים שמשחקים עם תמונות של המחבל הרוצח. ואני שואל ילדים אלו יגדלו להיות מדענים ורופאים או רוצחים? למה מחנכים את הילדים הללו? חוק הטרור קובע מפורשות שמי שעושה מעשה להאדיר טרור ייענש במאסר של עד חמש שנים."

עוד כתב עו"ד ילטווק: "אין כל ספק שכאן נעברו העבירות הללו בכוונת מכוון להסית ולפגוע ובעיקר להלל ולשבח את העושה מעשה הטרור וכן את מעשה הטרור וכראייה הודפסו התמונות של כל חברי חוליית הרצח! מכובדי האירוע אתמול נערך בלב העיר במרכז הארץ בהשתתפות מכובדים ביניהם סגן ראש העיר באקבא אל גרבייה שאקי אבו מוך וכן חבר הכנסת לשעבר ויו"ר מפלגת רע"ם תע"ל איברהים צרצור, אי פתיחת חקירה פומבית נגד המארגנים וכן אישי הציבור שההשתתפו באירוע . משמעותה הינה אחת מחיקת החוק ומתן הכשר לאירועים כאלה בעתיד. חוק הטרור נועד במטרה אחת ברורה להציל חיי אדם .אי יישום החוק משמעותו הינה אחת פגיעה חמורה בזכויות האדם של אזרחי ישראל. אציין ואומר בימים אלה מדינת ישראל משקיעה הון עתק! במאבק באלימות בחברה הערבית בישראל. אין כל ספק שילדים שרואים שמי שרצח נהפך לגיבור אף הם ילכו בדרכיו.לא ניתן לגנות אלימות חלקית . ולכן משמעות האירוע הזה הינו אחת האדרת מעשי רצח האדרת טרור וכן לגיטימציה לרצח של נשים וילדים וסתם אנשים לא רק על רקע לאומני אלא מכל סיבה שהיא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד ילטווק הוסיף: "אני קורא לך עוד היום להורות למשטרה להקים צוות מיוחד שיחקור ויעצור את כל המארגנים ואת אישי הציבור שהשתתפו באירוע וכן להורות על צו סיגרה מינהלי לאותו אולם בו נערך אירוע התמיכה בטרור. במאמר המוסגר אציין שני דברים קטנים. חוליית הרצח חטפה ועינתה והרגה את החייל בזמן שהוא בשבי מדובר בפשע מלחמה החמור ביותר. "

לסיום כתב עו"ד ילטווק: "בנוסף כבר שנים רבות אני מלווה את המשפחה השכולה שעברה את הקשה מכל ובשנים האחרונות סובלת שוב ושוב מתיאטרון ישראלי שמעלה הצגת דגל בעד רוצח בנה , (תיאטרון אלמידאן ) השקות ספרי ילדים של המחבל ואליד דקא במתנ"ס עירוני ועוד ועוד. שוב ושוב המשפחה השכולה נצרכת להילחם בעשר אצבעותיה לבד בעוול הזה והם מממנים אירועי תמיכה במחבלים שרצחו את ילדם ובן משפחם! ועכשיו שוב אצבע בעין למשפחה השכולה. צדק חייב להיראות ומייד. על המשטרה והפרקליטות היה למנוע אירוע זה מראש אולם הנחייה פומבית שלך על חקירה פומבית לפחות תחזיר טיפה אמון למשפחה השכולה. בנוסף אודה לפגישה דחופה של המשפחה השכולה עימך לדון בנוגע לביטול האזרחות של המחבל ולכל הפחות הרחקתו מאיזור המשפחה השכולה כמו במקרה של נפגעי עבירות מין."

שי גליק מנכ"ל בצלמו שמייצג את המשפחה מסר: "כבר שנים משפחת תמם סובלת מהאדרת רוצחי בנה. לא ייתכן שמשפחת תמם היא זאת שתצטרך להיאבק בזה. אנחנו דורשים מהיועמ"ש עוד היום להורות על חקירה פומבית נגד מארגני וראשי האירוע הנ"ל. אי ביצוע חקירה משמעותה אחת פרס לרוצחי החייל משה תמם והמשך הפקרה של המשפחה השכולה."

צילום: באדיבות המשפחה
Back to top button