צבא וביטחון

אלוף רסאן עליאן נכנס לתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים

האלוף רסאן עליאן נכנס היום (שלישי) לתפקידו כמתאם פעולות הממשלה בשטחים.האלוף עליאן מחליף בתפקידו את האלוף כמיל אבו רוקון, אשר חותם שלוש שנים בתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים ושירות של 42 שנים במערכת הביטחון.

האלוף עליאן שירת בתפקידו הקודם ביחידה כראש המנהל האזרחי, וקודם לכן כראש מטה פיקוד המרכז, קצין חי״ר וצנחנים ראשי וכן כמפקד חטיבת גולני במבצע ״צוק איתן״.

טקס החילופים נערך בבסיס מנהלת התיאום והקישור לעזה, בראשות שר הביטחון בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ובנוכחות חברי פורום מטכ"ל, מנהיג העדה הדרוזית בישראל, השיח' מוואפק טריף ומשפחות אבו רוקון ועליאן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, אמר: ״אני מודה לאלוף כמיל אבו רוקון על שירות ארוך שנים, וניהוג נכון ונבון של הפעולות הרגישות בזירה הפלסטינית ומברך את אלוף רסאן עליאן על כניסתו לתפקיד. אני מבקש להעביר מסר מכאן – אנחנו לא נתערב בהחלטות הפוליטיות של הפלסטינים. אנחנו מדגישים שלא נסכים לעבוד עם חמאס, ארגון טרור שלקח את האוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה כבת ערובה ומפיץ טרור ביהודה ושומרון. אני מקווה שהפלסטינים ידעו לעשות את החישובים הנכונים עבורם. הגישה שלנו כלפי רצועת עזה היא פשוטה- אנחנו רוצים לחיות בשלום, בשקט, בביטחון וביציבות ולהשיב את הבנים הביתה. המפתח לצמיחתה הכלכלית של רצועת עזה, מצוי בהשבת הבנים ושמירת השקט. אם כך יקרה- המצב בעזה ישתפר. אם לא- נמשיך לעמוד גם עם החרב מונפת״.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ציין: ״חובתו של צה״ל להיות החרב שתכריע כל איום וכל אויב, ומאידך הצורך לקיים שכנות טובה ולהבטיח מרקם חיים אזרחי באזור יהודה ושומרון וברצועת עזה. השילוב הזה מבטא באופן הטוב ביותר את האתגרים המורכבים העומדים בפני המתאם ואת התפיסה שמנחה את פעולתנו, לפיה, יצירת ביטחון איננה רק פונקציה של הפעלת כוח, אלא כוללת שילוב מאמצים ונשענת על שתי רגליים: רגל צבאית ורגל אזרחית״.

צילום: דוברות משרד הביטחון

מתאם פעולות הממשלה בשטחים היוצא, אלוף כמיל אבו רוקון, הוסיף: ״אני עומד כאן היום ומודה שאני נרגש לסכם ארבעים ושתיים שנים של שירות במערכת הביטחון. לאורך שנות שירותי, זכיתי להביט בצורה ייחודית על הזירה הפלסטינית ממגוון התפקידים שביצעתי, אך האחרון שבהם, כמתאם פעולות הממשלה בשטחים – היה המשמעותי והמשפיע ביותר. כעת, בעוזבי את התפקיד – אני יכול לומר בסיפוק כי בעזרת הכלים האזרחיים, בשילוב עם ההרתעה הצבאית, נמנע משבר הומניטארי ברצועה שהיה עלול להוביל להסלמה ביטחונית רחבה והושגה יציבות יחסית. בסופו של דבר המרכיב האזרחי, נותן תוקף למחיר ההפסד מהטרור, ומהווה את ליבת עשיית המתפ"ש, והוא אבן יסוד בתפיסת הביטחון ביהודה ושומרון וברצועת עזה. על כן פעלתי רבות לרתום את מקבלי ההחלטות סביב עניין זה״.

צילום: דוברות משרד הביטחון

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הנכנס, אלוף רסאן עליאן הודה: ״בהתרגשות רבה אני מקבל לידיי במעמד זה את תפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים. חלק בלתי-נפרד משליחות זו הוא המאמץ להשבתם הביתה של השבויים והנעדרים ושל חללי צה״ל באשר הם. נמשיך לנקוט בכל צעד אפשרי ולהפוך כל אבן על מנת להחזירם לחיק המשפחות. משימתנו הראשונה והמרכזית כצבא היא לנצח במערכה הבאה. הניצחון הזה נשען גם על פעולה חכמה שלנו בתווך האזרחי. המאמץ האזרחי, הלגיטימציה הבינלאומית וערכיי צה"ל והעם הם נר לרגלינו. ארגון הטרור חמא"ס בעזה ממשיך במאמצי ההתעצמות הצבאית, ופועל מתוך ובקרב האוכלוסייה האזרחית. לצד מחויבותנו לפעול באופן מדויק ולצמצם פגיעה בבלתי מעורבים ככל הניתן, החמא"ס הוא זה שנושא באחריות לכל פגיעה כזו, כאשר מנצל ומשתמש באוכלוסייה ובתשתיות האזרחיות כמחסה לפעילות הטרור. יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים תמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת לממש את ייעודה החשוב ולתרום את חלקה בימי שגרה ובסיוע בהשגת הניצחון ביום פקודה״.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח