משפטי/פלילי

המאבק בהון השחור: 11 בני אדם נעצרו בחשד לביצוע עבירות מס

בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים במשטרת ישראל וברשות המיסים ניתן האות ומבצע מעצרים רחב היקף בתחומי יו"ש ובארץ יצא לדרך. לפנות בוקר (שלישי) בפעילות משותפת של משטרת ישראל ורשות המיסים נעצרו לחקירה 11 חשודים בחשד לביצוע עבירות מע"מ, מס הכנסה והלבנת הון בענף המנופאים וזאת במסגרת המאבק המתמשך בתופעת השימוש בהון השחור ובהלבנת הון.

החקירה הסמויה החלה בפעילות משותפת של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים יחד עם פקיד שומה חקירות ירושלים, לאחר שעלה החשד כי העצורים, יחד עם שתי חברות כוח אדם וחשודים נוספים הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בענף המנופאים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים. על פי החשד, העסיקו החשודים מנופאים ללא ההיתרים הנדרשים לכך וללא אישור תוך שימוש בתלושי שכר נמוכים וחשבוניות מס פיקטיביות. הכספים הולבנו באמצעות צ'יינג'ים הנמצאים ביו"ש ובישראל.

עם תחילה של החקירה הסמויה בוצעו פעילויות מודיעיניות ומבצעיות בשטחי יו"ש ובתחומי הארץ יחד עם משטרת ישראל שהביאו להתחקות אחר החשודים במעשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום, לפנות בוקר במבצע רחב היקף ובהשתתפות כוחות משטרה, מג"ב ויחידת הכלבנים של רשות המסים הפכה החקירה לגלויה עם פשיטת הכוחות על בתיהם של החשודים.

במהלך המבצע נעצרו 11 חשודים – 6 תושבי מזרח ירושלים, 3 פלסטינים תושבי בית לחם ושני תושבי ירושלים, בחיפוש בבתיהם נתפס אקדח, מחסניות, תחמושת, עשרות אלפי שקלים, דינרים, דולרים, יורו, המחאות רבות בסכומים גבוהים, כלי רכב, מחשבים, חותמות ומסמכים רבים.

כלל העצורים נחקרים כעת על ידי המשטרה וחוקרי רשות המיסים ובהמשך יובאו לדיון בעניינם בבימ"ש השלום בירושלים.

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button