צבא וביטחון

משרד הביטחון: ביום הזיכרון רק המשפחות השכולות יורשו להגיע לבתי העלמין

בהמשך להחלטת שר הביטחון בני גנץ, ובתיאום עם יו"ר המועצה הציבורית להנצחת החייל, החל אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון את היערכותו ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשפ"א:

ביום הזיכרון, יום רביעי ה- 14 באפריל, תתאפשר הגעה של המשפחות השכולות בלבד לבתי העלמין. הציבור יתבקש לכבד את המשפחות ולאפשר להן להגיע לבתי העלמין ולהתייחד עם זכר יקיריהן תוך שמירה על בריאותן. את המשפחות השכולות יקבלו נציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת, וחיילי צה"ל יניחו דגלונים, זרי פרחים ונרות נשמה על קברי החללים.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"שבוע הזיכרון": מיום שישי ה- 9 באפריל ועד ערב יום הזיכרון ה- 13 באפריל, הציבור הרחב מוזמן לפקוד את בתי העלמין הצבאיים ולחלוק כבוד לנופלים. עובדי משרד הביטחון וחיילי צה"ל יקבלו את פני המגיעים ויחלקו להם מים ופרחים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טקסי ערב יום הזיכרון, ב- 13 באפריל, ייערכו בנוכחות קהל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולכללי התו הירוק ומתווה התרבות.

ביום הזיכרון, ה- 14 באפריל, יתקיימו טקסים ממלכתיים ב- 52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ

את קמפיין ההסברה לציבור והקריאה להדלקת נר הזיכרון הווירטואלי יוביל השנה הזמר שלומי שבת.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "בשנה שעברה בתי הקברות היו סגורים והשנה אנחנו פותחים אותם למשפחות – אני מבקש מכולם לכבד את זכר הנופלים ולהדליק את הנר מהבית. אני קורא לשיתוף פעולה ומבקש מכולם לזכור את עשרות האלפים שנתנו את היקר מכל כדי שאנחנו נוכל להיות כאן. אני מודה לאריה מועלם ולכל עובדי משרד הביטחון, משרד הבריאות וכלל משרדי הממשלה הפועלים כדי לאפשר לטקסים להתקיים. אני חושב ומאמין שגם בתקופה סוערת כזו נשמור את היום הזה מעל הפוליטיקה".

סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת, אריה מועלם, הוסיף: "גם השנה אנחנו מציינים את יום הזיכרון בצל הקורונה, לאחר שבשנה שעברה, לראשונה בהיסטוריה, בתי העלמין היו סגורים. ההיערכות ליום הזיכרון נעשתה תוך איזון בין התחשבות ברגשות ציבור המשפחות השכולות, ושמירה על הנחיות הקורונה. עם ישראל כולו מתאחד ביום הזיכרון סביב זכר הנופלים, ועבור המשפחות השכולות העלייה לקברי יקיריהן ביום זה היא משמעותית במיוחד. בתיאום המועצה הציבורית להנצחת החייל והארגונים היציגים, אנחנו קוראים לציבור הרחב לפקוד את בתי העלמין במהלך 'שבוע הזיכרון', לכבד את המשפחות השכולות ולאפשר להן להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון. בימים הקרובים יחלו עובדי האגף לפנות באופן יזום לכל המשפחות השכולות ולעדכן אותן בפרטי ההיערכות".

את קמפיין ההסברה לציבור על ההיערכות ליום הזיכרון ואת הקריאה להדלקת נר הזיכרון הווירטואלי באתר "יזכור" יוביל השנה הזמר שלומי שבת. הקמפיין יושק במוצאי שבת, ה- 10 באפריל, וישודר בערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו.

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח