פוליטי / מדיני

שטייניץ, אוחנה ולוין תוקפים את הנשיא ריבלין: "הוא לא קובע את תוצאות הבחירות"

יו"ר הכנסת יריב לוין והשרים אמיר אוחנה ויובל שטייניץ תקפו לפני זמן קצר (רביעי) את הנשיא ריבלין כי הוא "לא קובע את תוצאות הבחירות, אסור לו להיות שחקן פוליטי. ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה- למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר".

מבית הנשיא נמסר בתגובה כי "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו״ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו. כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות."

גדעון סער הגיב לדברים: "‏ההתקפה הפרועה של הליכוד על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות. נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, השיב לדברים: "אין מוסד ממלכתי שראש הממשלה ושותפיו לפשע לא ירמסו- מה שהתחיל במשטרה, נמשך בפרקליטות ובבית המשפט העליון, מגיע עכשיו גם לנשיא המדינה. הנשיא ריבלין, כפי שעשית תמיד, המשך לבצע את תפקידך ביושר, בהגינות, ובאופן ממלכתי, תוך שאתה שוקל את כל השיקולים בהטלת המנדט, בדיוק כפי שמורה לך החוק".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הגיבה: ‏"‏המתקפות על הנשיא באמת עוברות כל גבול. כאילו יש פה חבורה שמבחינתה אין שום אפשרות אחרת חוץ מנתניהו – ואך ורק נתניהו. לא חשוב מה תוצאות הבחירות, מצידם שנלך לבחירות גם עוד אלף פעם, וכל מי שמנסה לרמוז אחרת – יחטוף".

יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר: "אני בטוח שמכל המועמדים, יש רק לבנימין נתניהו אפשרות להקים ממשלת ימין יציבה. לאף מועמד אחר אין אפשרות להקים ממשלה. ולכן אני בטוח שנשיא המדינה ראובן ריבלין, יתן את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו כדי שיפעל להקמת ממשלה יציבה."

צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

Back to top button