בריאות

כל הדרכים להתמודדות עם אלרגיות עור בעונת המעבר – לצד עטיית מסכה

עונת המעבר קרובה מתמיד, פסח המסמן את בוא האביב, ממש מעבר לפינה- ואיתו חילופי עונות שגורמים לא פעם לאלרגיה.
האלרגיה בעונות המעבר יכולה לבוא לידי ביטוי במספר אופנים: החל מגירוי סביב העיניים, דמעת ונזלת אלרגית וגם הפריחות של העור והתקפי קוצר נשימה. יש אנשים שקבוע מרגישים את בוא האביב כי מתחיל לגרד ולהם ולעקצץ להם בקצה האף והעיניים.

וישי דרמה בלנד המחיר 149 ש"ח.
צילום: יח"צ

לדברי ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור ויועצת רפואית למותג לה רוש פוזה: "אלרגיה של העור הינה תופעה שכיחה, מגיעה באופן קבוע אצל אותם האנשים ויכולה להוות מטרד של ממש לאיכות החיים.

לה רוש פוזה ליפיקאר באום המחיר 104 ש"ח.
צילום: יח"צ

אחת התופעות אשר יכולות להחריף גם בעונה הזו היא האטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור). בקרב תינוקות וילדים קטנים (אבל גם באנשים בוגרים עם נטיה לכך) הפריחה בעור מתבטאת בעיקר באדמומיות ויובש באזור הפנים, קיפולי מרפקים וברכיים, למרות שגם שאר חלקי הגוף סובלים מאדמומיות וקשקשת ניכרת, המלווה בגרד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
לה רוש פוזה ליפיקאר באום המחיר 139 ש"ח. צילום: יח"צ

בנוסף לתנודות במזג האוויר, יש לנו במציאות הנוכחית את החובה לעטיית המסכה שיכולה להחריף את המצב. היובש והאדמומיות בעור גוברים, מה שמצריך מאיתנו לנהוג בזהירות:

1.להתייחס למספר הפעמים שאנחנו מתקלחים או שוטפים את הפנים. יש להמעיט באמבטיות הן מבחינת תכיפות והן מבחינת משך הרחצה. רצוי לעשות מקלחות קצרות עם סבון עדין כמו ג'ל רחצה ליפיקאר סינדט, מיד לאחר הרחצה יש למרוח קרם לחות מסדרת ליפיקאר באום M המכיל גליצרין למניעת היובש, ובנוסף מכיל ניאצינאמיד – אשר יסייעו להרגעת העור ולהפחתה בגרד. כמו כן מומלץ להתקלח עם מים פושרים ולא רותחים.

לה רוש פוזה סיקפלאסט באום המחיר 90 ש"ח. צילום: יח"צ

במקרים של גירוי של העור ניתן להשתמש בסיקפלאסט באום של לה רוש – פוזה המתאים להרגעה מידית של גירוי בעור. התכשיר נח לשימוש גם בקרב ילדים קטנטנים- שלא אוהבים להתמרח בקרם.

2.במקרים חמורים יש לפנות לרופא על מנת לקבל תרופה במרשם כמו אנטיהיסטמיניקה או תכשיר במריחה המכיל חומרים פעילים

3.רצוי ללבוש בגדים מאווררים שעשויים מכותנה בלבד ולא סינטטיים. בקרב ילדים קטנים רצוי אף לגזור את הציפורנים היטב על מנת שלא יפצעו את עצמם בשל הגירוד.

  1. בנוסף, יש להימנע משימוש במגבונים לחים ככל שניתן בייחוד אם העור מגורה ואדום. יש לשטוף את האזור עם מים וסבון עדין.

גם אצל המבוגרים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס התופעות בעור מתפרצות ומחמירות בעונת המעבר. אצל המבוגרים הפריחה מתפשטת בעיקר באזורים חיצוניים כמו פנים, ידיים, רגליים, אם כי גם שאר חלקי הגוף סובלים מיובש, אדמומיות וקשקשת בעור המלווה בגרד.

5.חלק מהתופעות היותר מציקות באנשים מבוגרים בעונה זו, ובעיקר בנשים, הם סדקים בשפתיים וסביב הפה. מומלץ להשתמש מספר פעמים ביום בשפתונים מכילים לחות ולהמעיט בשימוש באודמים. כדוגמא: קרם סיקאפלסט -של לה רוש פוזה לשיקום שפתיים יבשות וסדוקות.

לה רוש פוזה סיקפלאסט באום המחיר 45 ש"ח. צילום: יח"צ
  1. לאלה הסובלים מרגישות יתר בעור ובעיניים בעונה הזו יש להשתמש בשגרת קוסמטיקה עדינה וייעודית אשר תאפשר לנו מצד אחד לשמור על העור והטיפוח ולהתאפר, מצד שני- ללא גירוי בעור. לשם כך ניתן להשתמש בסדרות טיפוח ייחודיות כמו טולריאן או היאלו B5, אשר מכילים חומרים מרגיעים בריכוז גבוה, חומצה היאלורונית אשר עוזרת לשמור על הלחות בעור.

המוצרים האלו מותאמים לעור הרגיש ביותר. אפשר למרוח שכבה לפני האיפור על מנת שזה יהווה שכבה הגנה על העור. גם הסרת איפור יש להתאים למצב- ואם העור עדין ואדמומי ממליצה על שימוש במסיר איפור עדין (שלא ייבש את העור) כמו מי ניקוי מיסלריים של לה רוש- פוזה אשר ניתן לשימוש גם לעור העיניים והשפתיים הרגישים בייחוד אצל מי שסובל מאלרגיות.

דר להבית אקרמן יועצת מדעית למותג הדרמו לה רוש פוזה
צילום: ישראל כהן

הקורונה הביאה איתה שני הרגלים חדשים שחייבים ליישם מצד אחד אבל בבקרה נכונה, מהצד השני: תכיפות שטיפת ידיים- מומלץ לשטוף את היידים על פני מריחת אלכוג'ל, אולם יש להקפיד על סבון עדין רווי לחות המתאים לשטיפת ידיים.

עטיית מסכה- התדירות המומלצת להחלפת מסיכה הינה מידי יום. יש חשיבות גבוהה למסכה חדשה. במידה ואנו נוטים להזעה בפנים ובאזור השפם, יש להחליף כל כמה שעות על מנת למנוע כמה שיותר הגברה של הסיכויים לאסתמה של העור.

יש להתאים את שגרת הטיפוח בבוקר למזג האוויר ולמסיכה- כלומר להשתמש במיעוט שכבות (תכשירים משולבים כמו BB, לחות והכנה יחד או מייקאפ והכנה יחד כמו דרמבלנד של וישי וכדומה ) וכמובן להשתמש בתכשירים במקרם קליל ולא שומני והפחתת העומס על העור.

צילום: Pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח