משפטי/פלילי

הוחמר עונשו של המחבל שסייע לרצח שני שוטרים בהר הבית

בית המשפט העליון  קיבל היום (חמישי) את הערעור שהגישה פרקליטות המדינה להחמרת העונש שנגזר על אזרח ישראלי אמג'ד ג'בארין, אחד מארבעת המחבלים שביצעו פיגוע בהר הבית ביולי 2017, במהלכו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל רס"מ כמיל שנאן ז"ל ורס"מ האיל סתאווי ז"ל. כוחות הביטחון בהר הבית השיבו אש לעבר המחבלים והרגו אותם.

הנאשם הורשע בעבירות של סיוע לרצח השוטרים, פעולה בנשק למטרות טרור, שיבוש מהלכי משפט ובעבירות נוספות, ובית המשפט המחוזי בחיפה גזר עליו עונש של 16 שנות מאסר בפועל בלבד. המדינה הגישה ערעור על קולת העונש ואילו הנאשם ערער על הרשעתו.

הנאשם, המחבל הרביעי בחוליית הטרור, אף הוא אזרח ישראל ותושב אום אל פאחם, סייע בידי שלושת המחבלים האחרים במשך כחודשיים עובר לפיגוע באופן מתמשך ומשמעותי ביותר, הן במישור האופרטיבי הן במישור הרוחני. בין היתר, השתתף במפגשים במסגד באום אל פאחם ובשיחות בעניין מתווה הפיגוע, וכן הסיע את המחבלים לאימוני ירי בכלי הנשק באמצעותם בוצע הפיגוע. אף בליל הפיגוע סייע הנאשם לשלושת המחבלים האחרים, בין היתר בהסעתם ובנטילת חפציהם האישיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מספר ימים לאחר הפיגוע, שיבש מהלכי משפט באופן שמחק ממכשיר הטלפון שלו את מספרי הטלפון של יתר המחבלים וכן החביא את החפצים האישיים שהותירו ברשותו. בהמשך, קשר קשר עם אחר למחוק את מכשיר ה-DVR  של המסגד באום אל פאחם, וזאת על מנת למנוע חשיפת מעורבותו בפיגוע, אולם תכניתם סוכלה בשל כך שהמשטרה הקדימה אותם ותפסה את המכשיר.

בפסק הדין נקבע כי: "מעורבות אזרחים ישראלים בפיגועי טרור היא אמנם תופעה חריגה, אך בכל היקף מדובר בתופעה מדאיגה, הראויה לכל גנאי, ושעל בתי המשפט לסייע בעקירתה מהשורש בענישה מחמירה – וכך נהגנו במקרים לא מעטים בשנים האחרונות.

עוד נכתב בפסק הדין: "כפי שציינה המשיבה, הפיגוע לו סייע המערער כבר שימש לעידוד והסתה למעשים דומים, ולמול זאת, מחובת בית המשפט לשגר מסר הרתעתי חד וברור לכל המפגעים בכוח – מבצעים ומסייעים כאחד. אשר על כן, אציע לחבריי לדחות את ערעור המערער על שני חלקיו; ולקבל את ערעור המדינה על קולת העונש, באופן שעונש המאסר בפועל של המערער יעמוד על 18 שנות מאסר בפועל. יתר רכיבי הענישה יוותרו על כנם."

האיל סתאוי | צילום: דוברות המשטרה
כמיל שנאן ז"ל | צילום: דוברות המשטרה

Back to top button