משפטי/פלילי

היערכות המשטרה לחג הפסח: אלפי שוטרים ולוחמי מג״ב יתפרסו ברחבי הארץ

בימים אלו משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת ימי חג הפסח תשפ״א, שיחל בסוף השבוע הקרוב. במהלך תקופה זו, אלפי שוטרים, לוחמי מג״ב ומתנדבים, יתפרסו במקומות הקדושים, באתרי הבילוי, בפארקים, במרכזי הקניות, בחופי הרחצה ובכבישים, בכדי לתת מענה למטיילים, לשמור על החוק, הסדר והביטחון, לפעול להזרמה ולהכוונת התנועה בכבישים ולהעניק שירותי משטרה מיטביים לכל אזרח. המטרה: לאפשר לכל אדם ומשפחה לחגוג ולבלות את החג בבטחה ולשמור על שלומם, בטחונם, בטיחותם ובריאותם של כל אזרחי ישראל.

בימים אלו עוד בטרם החג, מקיימת המשטרה פעילות מוגברת לאיתור והרחקת שוהים בלתי חוקיים ואלו המסייעים להם ברחבי הארץ. לקראת ובמהלך ימי החג, ייתכנו עומסי תנועה בצירים ראשיים שונים ברחבי הארץ, הן בתוך הערים והן בצירים הבין עירוניים. כוחות משטרה יפעלו על מנת להזרים את התנועה.

צילום: דוברות המשטרה

בימים שני ושלישי (29- 30 במרץ), צפויים מתפללים רבים להגיע לירושלים ולכותל המערבי לברכת הכהנים. המשטרה תיערך בכוחות מתוגברים באזור, בכדי לשמור על הסדר הציבורי ועל ביטחונם של המתפללים והמבקרים במקומות הקדושים בימים אלו ובכלל. כמו כן, במהלך ימי החג מטיילים ונופשים רבים צפויים לפקוד את אתרי הטבע והבילוי, הפארקים וחופי הרחצה. המשטרה תיערך במוקדים השונים לשמירת הסדר והביטחון, להכוונת התנועה ולמתן שירות מיטבי למשתמשי הדרך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, במסגרת המשך המאבק הלאומי למניעת התפשטות מגפת הקורונה בישראל, הציבור נדרש לעקוב, להתעדכן ולהישמע להנחיות משרד הבריאות והדרג המדיני בנוגע להגבלות השונות ולקיים את תקנות הקורונה במלואן, בכדי למנוע גל הדבקה ותחלואה המונית. גם בהקשר זה, המשטרה תמשיך לפעול יחד עם רשויות האכיפה השונות לפעילות פיקוח, הסברה מניעה ואכיפה למען בריאות הציבור.

אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה- מוקד 100, בכל אירוע חריג המצריך טיפול או התערבות משטרתית, בכל יום ובכל שעה. פניות אל מוקד החירום 100, מתאפשרות גם דרך האפליקציה הסלולארית המשטרתית – 100 חירום.
כמו כן, ניתן לפנות כל העת גם למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל- מוקד 110, זאת בכדי לקבל מידע רלוונטי ולהתעדכן בהתאם.

צילום: דוברות המשטרה

במהלך תקופת החגים קיים פוטנציאל גבוה מהרגיל לפריצות לבתים עקב היעדרות המשפחות שייצאו לחגוג את החגים מחוץ לביתם. משטרת ישראל פועלת כל העת במישור הגלוי והסמוי, לשמירה על רכושם של אזרחי ישראל. במהלך תקופת החגים תמשיך המשטרה למנוע, לסכל, לחקור ולפעול נגד כנופיות פורצים ועברייני הרכוש באשר הם. על אף מגמת הירידה העקבית בשנים האחרונות בשיעור הפריצות ועבירות הרכוש, אנו ממליצים לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת במהלך ימי החג, לנקוט במספר פעולות מניעה:

  • מומלץ להשאיר אור דולק בתוך הבית ולהשאיר תאורת גינה דולקת בשעות החשיכה.

    -לא להשאיר מפתחות במקומות "מוכרים" כגון: ארון חשמל, עציץ או מתחת לשטיח הכניסה לבית.

    -רצוי להשאיר רדיו דולק בתוך הבית המדמה נוכחות אנשים (לא בעוצמה העלולה להפריע לשכנים).

  • במקרה של נסיעה ממושכת- מומלץ לעדכן שכנים קרובים בדבר שהייתכם הארוכה מחוץ לבית ע״מ שיפקחו עין ודרכי התקשרות במידת הצורך.

  • כדאי להסתייע בשכן קרוב שיאסוף מכתבים/עיתונים הנערמים בכניסת הבית ועלולים להעיד על היעדרותכם הממושכת.

  • אם בחרתם לשתף באופן פומבי ברשתות החברתיות בדבר החוויות והתמונות בנופש בזמן אמת, מומלץ להגדיר את יכולות הצפייה בשיתופים אלו רק לחברים, ובכל אופן להימנע מהכרזה פומבית אודות היעדרות ממושכת מהבית.

שוטרי ומתנדבי תנועה יפעלו במתכונת מוגברת ויעסקו במתן שירות למשתמשי הדרך, טיפול בתאונות, הכוונת תנועה ובביצוע אכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים. המשטרה תעדכן את הציבור ככל שידרש, בדבר עומסים ושיבושי תנועה באמצעות אמצעי התקשורת, ערוצי הדיגיטל של המשטרה ומוקד 110.

צילום: דוברות המשטרה

כללים והמלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך – בכדי שכולם יחזרו הביתה בשלום:

  • יש להישמע להנחיות השוטרים והמתנדבים הפרוסים לאורך צירי התנועה.

  • יש להימנע ככל שניתן מעצירה בשולי הדרך. במקרה חירום יש לעצור במפרצי בטיחות וחירום ובתחנות ריענון. בעת תקלה ברכב שאינה מאפשרת את המשך הנסיעה, יש להתקשר למוקד 100 ולהמתין מעבר למעקה הביטחון עד להגעת ניידת משטרה.

  • על ההורים להקפיד על התקני ריסון ובטיחות לילדיהם ולהימנע מכל היסח דעת במהלך הנהיגה, בדגש על שימוש בטלפון נייד.

  • לקראת נסיעות ארוכות כדאי לתכנן מבעוד מועד עצירות התרעננות.

  • זכרו: אם שותים אלכוהול לא נוהגים!

  • בעת נהיגה ברכב, יש להקפיד על תשומת לב יתרה לרוכבי הדו גלגלי, וכן יש לגלות משנה זהירות להולכי רגל בכלל ולילדים בפרט.

  • יש לנהוג במהירות המותרת, לשמור מרחק ולהתאים את הנסיעה למצב התנועה בכביש.

צילום: דוברות המשטרה

המשטרה תפעל במהלך ימי החג ביחד עם כל גופי החירום וההצלה לחילוץ נפגעים, איתור נעדרים והצלת חיי אדם. לצד זאת בכדי למנוע מצבים מעין אלו, להלן המלצות המשטרה לציבור המטיילים:

  • יש לתכנן את הטיול מראש, לבחון את המסלול ולהתאימו למטיילים.

  • חשוב לטייל במקומות מוסדרים, לא מבודדים ובקרבת מטיילים נוספים ככל שניתן.

  • מומלץ לעדכן קרוב בדבר צאתכם לטיול, וכן לטייל בקבוצות (זוג מטיילים לכל הפחות).

  • יש להצטייד במכשיר טלפון נייד וסוללה מוטענת במלואה ובמי שתייה המספיקים ליום הטיול. רצוי להצטייד גם במטען נייד (סוללת גיבוי).

  • אין לסטות מהמסלול המסומן ולנסות לקצר את הדרך.

  • אם איבדתם את דרככם או שאחד המטיילים זקוק לעזרה, יש להזעיק את המשטרה וכוחות ההצלה מיד.

  • המשטרה שבה ומזכירה למתרחצים לגלות אחריות אישית ולהיכנס לים בחופים מוכרזים בלבד ובשעות פעילות המצילים.

  • אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות.

  • ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד (בדגש על ילדים קטנים) אלא בלוויית אדם נוסף.

  • אין להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול – מדובר בשילוב מסכן חיים!

    -לעוסקים בספורט ימי (גלשנים, מצנחים וכו') – במהלך הפעילות יש לחגור חגורות הצלה.

    -למפליגים בים – יש להצטייד בטלפון נייד בכניסה ממושכת לים ובכל בעיה או סכנה יש לדווח בהקדם האפשרי למוקד 100 של המשטרה.

ההיערכות המשטרתית המיוחדת בתקופה זו נועדה להבטיח כי כל אזרח בישראל יוכל לטייל, לבלות ולחגוג בבטחה כחוק ובהתאם לתקנות. משטרת ישראל ערוכה לתת את המענה הנדרש בכל מקום ברחבי ישראל מהאוויר באמצעות מסוקי המערך האווירי של המשטרה, מהים באמצעות כוחות השיטור הימי ומהיבשה באמצעות כלל יחידות השיטור, מרכזי השליטה, הלוחמים והמתנדבים, וכן יחידות החילוץ המשטרתיות ברחבי הארץ.

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח