משפטי/פלילי

בן 21 נעצר בחשד לזיוף ומכירה של תעודות מתחסן ותו ירוק

תושב טבריה בן 21, נעצר הבוקר (ראשון) בחשד למעורבות לכאורה בעבירות של זיוף מסמך וקבלת דבר במרמה. על פי החשד, החשוד מעורב לכאורה בזיוף ומכירה של תעודות מתחסן ותעודות תו ירוק. מדובר בתעודה המעידה כי המחזיק בה קיבל מנת חיסון שנייה מפני קורונה.

ראשיתה של החקירה במידע שהתקבל במשטרת ישראל לפיו עלה חשד כי באפליקציית טלגרם נפתחה קבוצה בה עשרות אלפי חברים ובמוקד עניינה זיוף ומכירה של תעודות מתחסן ותעודות תו ירוק.

החקירה מתנהלת ביחידת הסייבר בלהב 433 ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך המעצר בוצע חיפוש בבית החשוד במהלכו נתפסו אמצעי אחסון דיגיטליים אשר על פי החשד שימשו לביצוע העבירות כאמור. בהתאם לצורכי החקירה וככל שיידרש, החשוד יובא בהמשך לדיון בבימ"ש.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל הפועלת בחזית המאבק בבלימת התפשטות נגיף הקורונה, תמשיך לחשוף עבירות העלולות לפגוע בבריאות הציבור."

ארכיון. צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

תגובה אחת

  1. לא להתקרב לנוכלים שמציעים זיוף בטלגרם של תו ירוק תקני, אני נעקצתי על ידי שני נוכלים עם היוזרים:
    ZrikatCorona
    darconimisrael
    שמות הקבוצות ערוצים שלהם: מתחסן דרכון ירוק, תו ירוק דרכון ירוק, תו ירוק תעודת מתחסן
    הם לקחו מקדמות, הבטיחו תו ירוק תקני ונעלמו עם הכסף.

    בכלל אין כרגע דרך לזייף תו ירוק/תעודת חיסון עדכנית תקניים, כי החל מפברואר התחילו להצפין את הקוד QR עם חתימה – בתעודות חיסון, בתו ירוק זה היה מתמיד מוצפן עם חתימה, בעל בית עסק יכול לבדוק תקינות הקוד על ידי אפליקציית רמזור.

    המירב שהנוכלים יספקו לכם זה תעודה עם הפרטים שלכם אבל עם קוד QR לא מוצפן בקידוד BASE64 שלא שווה הרבה – כשבעל העסק יסרוק הוא יקבל הודעה ברמזור שלא ניתן לבדוק תעודות שהופקו לפני פברואר, כל בעל ידע טיפונת טכני יכול לזייף תעודה כזאת בקלות.

Back to top button