משפטי/פלילי

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של דניאל נחמני, שהורשע ברצח נועה אייל

בית המשפט העליון, בהרכב השופטים יצחק עמית, דפנה ברק ארז ועופר גרוסקופף, דחה היום (חמישי) את ערעורו של דניאל נחמני, שהורשע ברצח נועה אייל בשנת 1998. נחמני נשלח למאסר עולם ו- 16 שנות מאסר נוספות בפועל.

הרצח של נועה אייל נותר במשך עשור וחצי בלתי מפוענח עד שב- 2014, באמצעות התקדמות טכנולוגית משמעותית בתחום הזיהוי הפלילי, נאספו ראיות הקושרות את נחמני לרצח.

נחמני טען בערעור כי הראיות הושגו באופן בלתי חוקי, דגימת רוק שאותרה ע"י המשטרה ברחוב, אך בית המשפט דחה את הטענה בכך שאיסוף הראיה הזו אינו עולה בכדי "חיפוש בגוף החשוד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב בפסק הדין כי "אשמתו של המערער זועקת מההצטברות הראייתית. אין בכוחן של מילים לתאר את התופת שהעביר המערער את המנוחה ברגעי חייה האחרונים."

מהפרקליטות נמסר בתגובה לדחיית הערעור: "בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש דניאל נחמני הנאשם ברצח נועה אייל לפני 23 שנים ביער רמות, והותיר על כנה את ההרשעה ברצח ובמעשה סדום ואת עונש המאסר שנגזר עליו. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי משטרת ישראל מוסמכת לבצע "חיפוש משפחתי" במאגר הדנ"א המשטרתי, שכן הדין מאפשר לה "לערוך השוואה" בין נתוני זיהוי שהופקו במהלך חקירה לנתוני זיהוי שבמאגר הדנ"א לצרכים פליליים."

עוד נמסר מטעם הפרקליטות: "עוד נפסק, כי לא קמה עילה לפסול את דגימת הרוק של נחמני שנתפסה על-ידי המשטרה ברחוב, וכי הדבר אינו עולה כדי "חיפוש בגוף החשוד", כנטען ידי ההגנה. בית המשפט העליון ציין כי "אשמתו של המערער זועקת מההצטברות הראייתית" בתיק. בית המשפט דחה גם את הערעור על העונש ועל הקביעה כי הרצח בוצע "בנסיבות חריגות בחומרתן", בציינו כי "אין בכוחן של מילים לתאר את התופת שהעביר המערער את המנוחה ברגעי חייה האחרונים"."
 
הפרקליטות ביקשה לנחם את בני המשפחה: "הפרקליטות מבקשת לחזק את בני משפחתה של נועה אייל ז"ל אשר הומתה באופן אכזרי בפברואר 1998. בני המשפחה נותרו במשך שנים ארוכות עם פצע פתוח כשהם מודעים לסבל האיום שעבר על יקירתם ועל הדרך המזעזעת בה הומתה, אך לא מסוגלים 'לסגור את המעגל'. הטראומה טלטלה גם את יושבי ירושלים ואת כלל הציבור במדינת ישראל."

לסיום נמסר: "לאחר למעלה מ-16 שנים קיבל הזדון שֵם וּפָנים, ובמהלך המשפט שנוהל בשנים שלאחר מכן, הוכח מעבר לכל ספק מיהו איש הזדון שביצע את מעשה הזוועה. עתה, בחלוף 23 שנים מאותו ליל בלהות, הגיעה העת 'לסגור את המעגל' ולתת למשפחה למצוא מעט מזור."

צילום: freepik

Back to top button