חדשות הארץ

משרד הביטחון דחה את המכרז שאיים לפגוע במאפיית "לחמנו" בק"ש

ניצחון זמני לעובדי מאפיית "לחמנו" מקריית שמונה. בתום מאבק עיקש של 120 העובדים, והודות להתערבות ההסתדרות, נמנעה סגירתה המיידית של המאפייה הוותיקה שבצפון הארץ.

אחרי פנייה דחופה של נציגי ההסתדרות בראשות יו"ר מרחב גליל עליון יונה פרטוק למשרדי הכלכלה והביטחון במטרה לעצור את פיטורי העובדים, הודיע מינהל הרכש במשרד הביטחון על השהיית יישום המכרז לאספקת לחם ומוצרי מאפה לצה"ל עד סוף חודש אפריל 2021. זאת, כדי לאפשר למשרד הכלכלה למצות את בחינת האפשרויות לסייע למאפייה המרחבית בקריית שמונה, שיאפשרו לה להמשיך לפעול. כמו כן הוזמנו נציגי המאפייה לפגישה דחופה שתתקיים היום (רביעי) עם המנכ"לים של משרדי הכלכלה, האוצר והביטחון.

ההודעה מגיעה בעקבות מאמצים רבים למנוע את סגירת המאפייה שמספקת לחם לצה"ל כבר יותר מ-42 שנים. המשבר החל בגלל שינוי המכרז של אספקת לחם לצה"ל, שעלול היה להביא לכך שהמאפייה תאבד את התקשרותה עם הצבא ובכך תפסיד את מירב הכנסותיה. בעלי המאפייה הבהיר כי ללא המשך הפעילות מול צה"ל, ייאלץ לסגור את המקום ולפטר את העובדים עוד לפני פסח

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת המאבק התקיימה אתמול מחאה של העובדים – שכללה בין היתר נסיעה של משאיות חלוקת לחם בשיירה איטית ברחובות קריית שמונה, והפגנה מול בניין העירייה. היום כאמור מגיעה הבשורה שנותנת אפשרות לשמור את המאפייה פתוחה.

יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות יונה פרטוק אמר: "ההסתדרות במרחב פעלה בצורה אחראית ונחושה כדי לפתור את המשבר במאפייה ועשתה מאמצים עליונים כדי שהיא תמשיך לעבוד. הודות להתערבות אישית של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שפעל ישירות מול גורמים במשרדי הממשלה, ואחרי מחאה עיקשת של העובדים שראו את מטה לחמם נשמט מהם, היום יש למאמצים הללו פרי.

"אני מברך על החלטת משרד הביטחון להשהות את המכרז החדש, ואני סמוך ובטוח שלחץ מתמיד יסייע בסופו של דבר לקבל החלטה נכונה וארוכת טווח. כולי תקווה, שבהירתמות של כל הצדדים המאפייה תמשיך לעבוד, ונראה סוף סוף את העובדים מאושרים אחרי שנה קשה".

יו"ר ועד העובדים איציק דהן הוסיף: "בקרב הזה ניצחנו, אבל המלחמה עדיין לא הסתיימה. אני רוצה להודות לאנשי ההסתדרות במרחב גליל עליון בראשות היו"ר יונה פרטוק ומזכיר האיגוד אביב עזוז, שממשיכים לתמוך בנו יום-יום, שעה-שעה. אני קורא לשר האוצר ולראש הממשלה להיכנס לעובי הקורה ולפתור את הבעיה. אז אומנם בפסח יהיה לנו שקט, אבל זה זמני, ואנחנו עדיין חוששים מאוד למקום העבודה שלנו".

צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

Back to top button