פוליטי / מדיני

השר אוחנה: היעד המרכזי של המשטרה הוא הטיפול באלימות בחברה הערבית

השר לביטחון פנים ח"כ אמיר אוחנה אמר הבוקר (שני) בכנס "בשבע" כי הוא "כבר רואה את הזרעים שנשתלו מעבודתו של המפכ"ל החדש ועוד נקטוף פירות של חוק וסדר וטיפול בפשיעה. בראש הראשונה הטיפול באלימות בחברה הערבית זה היעד המרכזי. שני אחוזים מתוך אוכלוסייה של 20 אחוז מאוכלוסיית המדינה, מחוללת 60 אחוז מעבירות הפשיעה הקשה".

ביחס למינויים הבכירים האחרונים במשרדו אמר השר: "כשנכנסתי לתפקידי הקדשתי חודשים ראשונים ללימוד החומר וביקור במחוזות המשטרה באגפים וביחידות והתרשמתי מהעשייה של יעקב שבתאי כמפקד מג"ב. אם יצליח להביא למשטרה את ההישגים ממג"ב, אנחנו נראה בשורות גדולות ואני בטוח שזה יקרה תוך חודשים. זה אכן איננו מצב בריא שגם המשטרה וגם שב"ס התנהלו בלי מפקד קבוע כשנתיים. אי היציבות הפוליטית הובילה לכך. קודמי השר ארדן לא רצה למנות עד שלא תקום ממשלה קבועה ומן הראוי ששר לביטחון פנים קבוע יהיה זה שימנה את המפכ"ל ונציבת שב"ס".

ביחס לאכיפת המשטרה את ההפגנות וטענות לאכיפה לא שוויונית ציין: "ההנחיה שלי למשטרה היא חד משמעית לאכיפה שוויונית ונחושה. אני בוחן את הקצינים גם על הדבר הזה וכשיש מקום לאי שביעות רצון אני מביע זאת ואני חושב שהמשטרה במגמת שיפור גם ביחס לאוכלוסייה החרדית ואף מיניתי יועץ לענייני חרדים כדי להגיע למצב של הידברות בין המשטרה והאוכלוסייה הזו. בוודאי שבעידן הנוכחי לא רק מצלמות הטלוויזיה הן שמתעדות, אלא כל הפגנה מתועדת עם המכשירים הסלולאריים והציבור פחות מהעבר שבוי וצורך את המידע שלו מעורכים מגמתיים ופוליטיים במקרים רבים. לכן ההנחיה לשוטרים היא לא להתייחס לנושא הסיקור התקשורתי וכל הפגנה ואירוע צריכים להיות מטופלים באופן שוויוני, אך עדיין יש בהחלט לאן להתקדם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביחס לתנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים אמר: "לאורך העשור וחצי האחרונים אין נקודה בזמן שהתנאים של האסירים הביטחוניים היו בשפל יותר מנקודת הזמן הנוכחית. עושים שינויים וחסמים רבים למשל בתחום של הטלפונים הסלולאריים ואנחנו מתכוונים להמשיך. המדיניות שלי ברורה, המגמה היא שנרד למטה עם התנאים עד שנגיע למינימום המחויב על ידי החוק והמשפט וגם הנציבה יודעת זו."

צילום: תקשורת שר המשפטים

Back to top button