כלכלה

אושר: פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי לעשרות אלפי מעסיקים שעובדיהם יצאו לחל"ת

ועדת השרים לחקיקה אישרה אמש (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ על פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי ללמעלה מ- 145,000 מעסיקים שעובדיהם יצאו לחופשה ללא תשלום במהלך תקופת הקורונה. הפטור מתשלום יינתן למעסיקים עבור עובד שהוצא לחל״ת בתקופת הקורונה, עד לפרק זמן של חודשיים בהם שולמו לו דמי אבטלה, וזאת בתקופה שבין אפריל 2020 לאפריל 2021, כאשר שר האוצר יוסמך להאריך את הפטור מהתשלום עד סוף יוני 2021.

כיום, ללא תיקון החוק, חלה על המעסיק חובת תשלום דמי ביטוח לאומי של 348 ש״ח (6.57% משכר המינימום) עבור כל אחד משני החודשים הראשונים של העובד בחל״ת. זאת ועוד המעסיק אף רשאי לדרוש מהעובד את התשלום בגין החודשיים האמורים. בנוסף, נקבע כי זכויותיהם של עובדים ששהו בחל״ת ושלא שולם בעדם דמי ביטוח לאומי בשל הפטור, לא ייפגעו. היקף הפטור המוצע מוערך בכ-500 מיליון ש״ח, הפטור יסייע למעסיקים להתמודד עם משבר הקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: ״אני מברך על אישור תיקון חשוב שהבאנו שיסייע לבעלי העסקים. נמשיך ונקדם צעדים נוספים כדי להקל ולסייע לבעלי עסקים וכדי להחזיר את המשק הישראלי לפעילות מלאה ולצמיחה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר ישראל כ״ץ, הוסיף: ״התיקון מהווה צעד נוסף וחשוב שיקל על בעלי העסקים ויסיר מהם את הנטל של תשלום דמי ביטוח על עובדיהם שאינם מועסקים בעסק. אמשיך לפעול כדי לגבש פתרונות לבעלי עסקים, זאת במקביל לסיוע שניתן ע״י רשת הביטחון עד שהמשק יחזור לשגרה מלאה וצמיחה״.

מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, ציין: ״מאז תחילת משבר הקורונה הביטוח הלאומי היה ער וקשוב למצוקת המעסיקים והעובדים שהוצאו, שלא מבחירה, לחל״ת. ביוזמת הביטוח הלאומי קודמה חקיקה עניפה שנועדה לסייע למעסיקים והשכירים להתמודד עם הפגיעה הכלכלית שפקדה אותם, ובכך להקל עליהם להחזיר עובדים לתעסוקה ולחזור לפעילות מלאה, במהרה״.

צילום: freepik
Back to top button