חדשות הארץ

נשיא המדינה אירח את המופע 'נשים יוצרות תיאטרון ישראלי'

שאון מחיאות הכפיים של קהל נרגש, חזר הערב,(ראשון) אל אולם בית הנשיא לראשונה מאז פרוץ הקורונה. במגבלות התקופה ותחת מתווה אירועי התרבות החדש, ביקש הנשיא להעלות על נס את עולם התאטרון החווה, יחד עם עולם התרבות כולו, מכה קשה בשנת המאבק במגיפה. קולות השירה, עלו בערבוביה עם המונולוגים וקטעי המשחק בעברית, יידיש וערבית חוצי יבשות וסוגה אומנותית. מופע התאטרון 'נשים יוצרות תיאטרון ישראלי', המצדיע לנשים יוצרות – מחזאיות, במאיות, שחקניות וזמרות, עלה בבית הנשיא תוך שימת דגש על היחס לשונה ולנשים אחרות ובהשתתפות שר התרבות והספורט חילי טרופר. המופע, הועלה בבית הנשיא כהפקה משותפת של התיאטרון הלאומי "הבימה" והתיאטרון העירוני בחיפה, בהשתתפות: מיקי קם, סנדרה שדה, רובי פורת שובל, אסתר ראדא, רוני דלומי, דפנה דקל, ליהי קורונובסקי, לימור עובד, בוניאל עופרי, רוני הדר, רודי ביינסיין, דניאל אוניאמי, מתן שביט ומור פרנק.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

"אם יש דבר שהשנה האחרונה הוכיחה לנו מעל לכל ספק, הוא שעולם התרבות והאומנות איננו מותרות, אלא צורך נדרש ובסיסי בחייו של כל אדם," אמר הנשיא בנאומו והוסיף: "השנה הזו גילתה לנו שכמו שאי אפשר לעצור את מהלך החיים ואת נפש האדם, כך אי אפשר לעצור את היוצרים ואת אש היצירה. אני מתרגש לראות את היצירות ואת השחקניות שיופיעו כאן הערב. היצירות שלכן והדמויות שאתן מגלמות נותנות קול לסוגיות בוערות בחברה הישראלית ומביאות נקודת מבט נשית ואנושית אל קדמת הבמה. כל אלו חשובים מאוד בימים שבשגרה ויותר מכך בימי חירום, שבהם נדרשת סולידריות חברתית והירתמות למען מטרה משותפת, בכדי להבטיח מרחב מכיל ומוגן – פיזית ונפשית – לכל אזרח ואזרחית במדינה."

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הנשיא הדגיש: "היום בשנת 2021, אנחנו יודעים כי אין דרך אחת לחגוג נשיות ואין דמות אחת בלבד לאישה. וזוהי גדולתו של התיאטרון – שמאפשר להציג את המורכבות שלנו, את הרב-גווניות שלנו, את האנשים שאנחנו, בערב אחד, על במה אחת. לכן, זוהי חובתנו לוודא שאנו מאפשרים לכל מי שחייה שלובים בעולם היצירה והתיאטרון – את הבמה שמגיעה לה. לא רק בגלל היותה אישה, אלא בגלל היותה חלק בלתי נפרד מהקול שלנו, האנושי והישראלי.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

מדברי מנכ״ל הבימה נעם סמל: "יש משהו מרגש במיוחד בלציין את יום האישה בראי התיאטרון. הנשים יוצרות התיאטרון מפיחות לחיים דמויות וקולות של נשים בנות כל התקופות, מאפשרות לנו היום להתוודע דרך התיאטרון לקולות שלא פעם ההיסטוריה פסחה עליהם. אני שמח על שיתוף הפעולה עם הנשים של תיאטרון חיפה. הבימה, התיאטרון הלאומי, גאה בשחקניות, במחזאיות והבמאיות שמצעידות אותו קדימה ושמחו להתארח בבית הנשיא, שיום אחד אולי עוד נזכה לשכן בו אישה נשיאה למדינת ישראל."

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

מדברי מנכ״לית תיאטרון חיפה ניצה בן צבי: "אני נרגשת וגאה להוביל את תיאטרון חיפה בקידום אג׳נדה נשית של יוצרות ומבצעות בעולם התרבות. האירוע הערב נרשם בספרי ההיסטוריה של עולם התרבות וכולי תקווה שיהפוך למסורת שנתית המצדיעה לשחקניות המשמעותיות התרבות הישראלית, מאז ועד היום."

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
Back to top button