חדשות הארץ

מהשלכות הקורונה: איך מתחילים תהליך גמילה מסמים קלים?

בזמן הקורונה שחלקנו היינו בסגר ברחנו לסמים ואלכוהול משנים את ההרכב הכימי של המוח, ושימוש קבוע בחומרים משני מוח יכול לגרום לתלות להיווצר. מעגלי מוח וכימיה ינסו לווסת כמו סמים ו / או תהליך גמילה מאלכוהול מחוץ לגוף לאחר התלות נוצרה, וזה גורם לתסמיני גמילה. משך הזמן, העוצמה וסוג תסמיני הגמילה ישתנו בהתאם לתרופה בה נעשה שימוש, שיטת ההתעללות, רמת התלות, ואם קיימות הפרעות המתרחשות במשותף.

חומרים מסוימים, כגון אלכוהול, בנזודיאזפינים ואופיואידים, עלולים להיות מאוד לא נעימים, או אפילו מסוכנים כאשר נעצר "תרנגול הודו קר", או פתאום, כמו תסמיני גמילה יכול להיות משמעותי ואפילו סכנת חיים. במקרים אלה, הנסיגה צריכה להיות מנוהלת בעזרת גמילה רפואית ואנשי מקצוע טיפול מאומן.

תופעות לוואי של גמילה מסמים עשויות לכלול נדודי שינה, דיכאון, עצבנות, בחילה, הקאות, שלשולים, התכווצויות בטן, סיוטים, כאבי שרירים, כאבי גב ומפרקים, רעידות, חוסר מנוחה, תשוקות, דיכאון, חרדה, עצבנות, התקפים, קצב לב לא סדיר, לחץ דם גבוה או נמוך, מצוקה נשימתית, הזעה, חום, עור קר ודביק, אישונים מורחבים, עגילים בגפיים, בלבול נפשי, בעיות זיכרון לטווח קצר, בעיות זיכרון לטווח קצר, בעיות התרכזות, פרנויה, הזיות, הזיות רגישות, עיניים מים, התקפי בכי, נזלת, רעידות, מחשבות אובדניות, רגישות לכאב, חוסר התמצאות, חולשת שרירים ותנודות תיאבון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין אםאתם בתהליך גמילה מסמים, גמילה מהימורים או גמילה מאלכוהול נאבקתם בקוקאין, מריחואנה, הרואין, אופיואידים או סוגים אחרים של תלות בחומרים, גמילה היא תהליך שנוכל לעזור לכם לנווט בו. קבלת עזרה מקצועית יכולה לשמור על נוחותך ובטוחה. במרכזי ההתמכרויות האמריקאיים, אנו מספקים גמילה רפואית, טיפול וטיפול שוטף בסביבה בטוחה ותומכת. התקשרו לאחד מנווטים הקבלה שלנו כדי לקבל את העזרה שאתם צריכים היום!

ישנן שיטות שונות לניהול גמילה מסמים הנה מספר דרכים לעבור את תסמיני גמילה מסמים וגמילה מאלכוהול:

– להשתתף בתוכנית גמילה רפואית. שיטה זו נחשבת לשיטה האופטימלית לניהול משיכה. תסמיני גמילה יכולים להיות פיזיים ורגשיים מטבעם ולעיתים אף מסוכנים או קטלניים ללא טיפול הולם.

– פעילות גופנית באופן קבוע. כמויות בריאות של פעילות גופנית יכול לעזור למוח לשחרר אנדורפינים ובכך לשחזר באופן חיובי את האיזון הכימי. פעילות גופנית יכולה גם להפחית מתח ומתח, ולעזור לאדם לישון טוב יותר תוך שיפור ההערכה העצמית.

– לאכול ארוחות מאוזנות ומ מזינות. דיאטה יכולה לשחק תפקיד גדול בריפוי הן את הנפש והן את הגוף. אכילת ארוחות עשירות בחלבונים וויטמינים וחומרים מזינים חיוניים לשיקום תפקוד בריא של המוח והגוף. סמים ואלכוהול יכולים לרוקן את הגוף של מה שהוא צריך לרוץ ביעילות, וזה חיוני כדי להחליף את החומרים המזינים האלה במהלך הנסיגה כדי לזרז את הריפוי. התרחקות קפאין, סוכרים מזוקקים, מזונות מעובדים, שמנים ושומנים רוויים יכול לעזור גם.

– לוח זמנים מובנה לשינה. קבלת כמות השינה הנכונה חיונית לריפוי ובריאות רגשית. כאשר אדם נח היטב, הם מסוגלים טוב יותר לחשוב בבהירות ולשלוט במצבי רוח ותשוקות. ללכת לישון באותו זמן בכל לילה ולהתעורר באותו זמן בבוקר היא דרך טובה לקבוע לוח זמנים בריא לשינה.
הצטרפות לקבוצת תמיכה. קבוצות כמו תוכניות 12 שלבים וקבוצות תמיכה (כגון אלכוהוליסטים אנונימיים, או AA)יכולים להציע עידוד וטיפים עבור אלה חדשים פיכחון כמו חברים.

– להשלים אסטרטגיות גמילה רפואיות מסורתיות יותר עם שיטות הוליסטיות. טיפול כירופרקטיקה, טיפול בעיסוי, דיקור סיני ואפשרויות אחרות ברפואה אלטרנטיבית הראו הבטחה לעזור לנהל תסמיני גמילה ותשוקות במהלך גמילה. הן טיפול כירופרקטיקה והן טיפול בעיסוי משתמשים במגע כדי לתפעל את השרירים ולהקל על המתח, מה שיכול לעזור להקל על מתח וכאב פיזי.

– יוגה ו / או מדיטציה מיינדפולנס. תנוחות מתיחה ויוגה יכולות לעורר את זרימת הדם ואת זרימת הדם, ולהקל על מתח וכאבי שרירים. מדיטציה מיינדפולנס ויוגה להשתמש בטכניקות נשימה כדי לעזור לאנשים להיות מודעים יותר בהרמוניה עם גופם. על ידי הבנה ותגובה לרמזים פיזיים, אדם יכול להבין טוב יותר את התגובה הרגשית הכרוכה בכך.

– לתקשר עם בן משפחה, אדם אהוב, מטפל, או יועץ באופן קבוע. דיבור הוא סוג של טיפול בפני עצמו, והוא יכול להיות מועיל להחצין מחשבות, רגשות וקשיים על מנת למנוע בקבוק אותם ולהחמיר אותם. הושם יד למשפחה, לחברים ולאהובים.

– השתתף בפגישות ייעוץ וטיפול כדי להקל על מצוקה רגשית וללמוד מנגנוני התמודדות בריאים. טיפולים התנהגותיים יכולים ללמד אנשים כיצד להפוך מחשבות שליליות לחיוביות על מנת לשנות התנהגויות ולשנות דפוסים של הרס עצמי.

הדברים הובאו באדיבות מרכז הגמילה שבטיא בבאר שבע

צילום: pixabay

5 תגובות

  1. ניתן גם לפנות למרכז לטיפול בנפגעי אלכוהול/סמים בעירייה
    בירושלים 025758102 אלכוהול והימורים
    025463936 סמים.

Back to top button