חדשות הארץ

גנץ על החלטת התובעת בבית הדין בהאג: מדובר בפרס לטרור ולארגוני הטרור

שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים של מחזור 142, בחיפה, במעמד סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר ומפקד זרוע הים אלוף אלי שרביט.

גנץ התייחס להחלטת בית הדין בהאג ואמר: "אויבינו פועלים בצורה בלתי מוסרית שמסכנת את תושביהם- חמאס וחיזבאללה, מחביאים טילים במרתפי בתים ובחצרותיהם, ומשתמשים באזרחי עזה ולבנון כמגן אנושי. ובעוד שאויבינו רומסים זכויות אדם, ובעולם כולו מתבצעים פשעים נוראיים, החליטה התובעת בבית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. מדובר בפרס לטרור ולארגוני הטרור. זו החלטה שמזיקה לשמירה על היציבות האזורית ולהגנה על חיי אדם. לישראל יש מנגנוני חקירה ושיפוט עצמאיים חזקים, ואמות מוסר מהגבוהות בעולם. הפלסטינים חייבים להפנים- את הסכסוך ביננו נפתור רק במשא ומתן בירושלים וברמאללה. לא יעזור בית דין, גם לא בהאג. אנחנו נמשיך להילחם כדי לשמור על אזרחי ישראל בכל מקום שיידרש, ובמקביל ניאבק משפטית ומדינית בהחלטה השערורייתית והרעה הזו. שהיא פרס לטרור. אנחנו ערוכים תקופה ארוכה להחלטה, וניתן גיבוי מלא לחיילי צה"ל ומפקדיו שימשיכו למלא את משימתם במסירות ובמוסריות".

לאור פסיקת בית המשפט העליון בנושא הגיור אמר שר הביטחון: "אינכם צריכים לספק לאף אחד הסברים או תעודות נאמנות. מפיצי השנאה, הקיטוב והקנאות- פוגעים בחברה הישראלית כולה, ופוגעים בביטחון ישראל. כאן על הסיפון של צבא ההגנה לישראל כולנו אחים, ובחברה הישראלית כולנו אזרחים שווי זכויות. שימוש בכינויים מבישים כמו "שיקסע" כלפי חיילות צה"ל ששומרות על אזרחי המדינה מצביעים בעיקר על אלו שמשתמשים בהם ששכחו, כי דרך ארץ קדמה לתורה. תשובתנו תהיה חיזוק המפעלים של צה"ל שמקרבים לבבות ובהם גם קורס נתיב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר גנץ: "אני רואה כאן, ביניכם, שלוש חובלות, ואני מקווה ופועל בכדי שנראה רבות נוספות בעקבותיכן, גם בעמדות הפיקוד הבכירות, משום שצה"ל זקוק לכוח אדם איכותי כדי למלא את משימותיו. כמי שהייתה לו הזכות למנות את האלופה הראשונה בצה"ל, אני מקווה שיהיה לי הכבוד להשפיע על מינוי של נשים נוספות לתפקידים בכירים".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח