משפטי/פלילי

שנת מאסר ליבואן תוספי מזון שנאשם בעבירות מתן שוחד לעובדי שירות המזון

בית המשפט השלום ת"א (כב' השופטת תבור) גזר היום (רביעי) על תמיר סיטי, שהורשע בעבירות מתן שוחד לעובדי שירות המזון הארצי, שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בסך חצי מיליון ₪ ובנוסף קנס בסך מיליון וחצי ₪ לחברת הייבוא שבבעלותו. סיטי, יבואן תוספי מזון, שימש כעד מדינה בפרשה, שבה נחשפה תרבות ארגונית של מתן ולקיחת טובות הנאה בכסף ובמוצרים שונים מיבואנים ויועצי מזון על ידי עובדי שירות המזון במשרד  הבריאות. הפרקליטות התחשבה בשיתוף הפעולה של סיטי ותרומתו לחשיפת הפרשה, ולפיכך הגיעו הצדדים להסדר טיעון הכולל הסכמה לעניין העונש. 
 
בית המשפט קבע כי: "עבירות של שוחד פוגעות במרקם העדין של השירות הציבורי והאמון שניתן בו במקרה שלפני מדובר בביצוע עבירות לאורך תקופה ממושכת… מנגד, קיים משקל רב ביותר לשיתוף הפעולה המלא מצד הנאשם מראשית החקירה. אין מחלוקת בין הצדדים כי בעקבות הסכם עד המדינה שנחתם עם הנאשם נעשתה התקדמות משמעותית בחקירה ומאוחר יותר גם בניהול ההליך עצמו, לתרומה זו יש לתת ביטוי של ממש והאינטרס הציבורי מתיישב אף הא עם מתן ערך להסכם של עד מדינה בבחינת הציפייה של צד להסדר." (סעיף 7 לגז"ד)
 
שירות המזון הארצי הוא גוף במשרד הבריאות המשמש כסמכות העליונה לקביעת הנחיות לכל יבואני המזון, בעלי עסקי המזון, היצרנים והצרכנים במדינת ישראל. כחלק מתפקידו, מפקח השירות על המזון המיוצר בישראל ומיובא אליה. בפרשה, שבמסגרתה הוגשו בה 5 כתבי אישום נגד 19 נאשמים, טיפלו עוה"ד טל פרג'ון, אלעד אשכנזי וליאור אחרק מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח