פוליטי / מדיני

סערה סביב סרטון הכלבים של יהדות התורה: "אנו מגיעים לשפל של שנאת אחים"

מפלגת יהדות התורה פרסמה אמש (שלישי) סרטון שמסעיר את הרשת, בו מוצג טקס ה"בארק מצווה" שנערך בארה"ב בקרב הקהילה הרפורמית, בו חוגגים באופן היתולי בר מצווה לכלבים, כשהם עם תפילין וטלית. הקריין מזהיר בסרטון כי "בבג"ץ זה (נחשב) יהודי. רק יהדות התורה תשמור על היהדות שלך, של הילדים שלך ושל הנכדים שלך." הסרטון מגיע על רקע החלטת בג"ץ אתמול, על הכרה בגיורים קונסרבטיביים ורפורמים לצורך קבלת אזרחות ישראלית.

ח"כ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר: "אבא שלי סיפר לי פעם שעל הפרלמנט בבודפשט היה שלט גדול: ״אין כניסה ליהודים וכלבים״. כי אנטישמים תמיד משווים יהודים לכלבים. זה או ממשלת ביבי, יהדות התורה ובן גביר או ממשלה שפויה."

ח״כ יאיר גולן (מרצ) הגיב: ״לפי התעמולה של יהדות התורה רפורמים הם כלבים. ככה פשוט כלבים, ומי שעבר גיור רפורמי הוא כלב. אם זה לא דימוי אנטישמי אז מה כן? איך אתם מעיזים להגיד ש 70% מיהודי ארצות הברית הם לא יהודים. איפה הערבות ההדדית, איפה 70 פנים לתורה, איפה הדאגה לגר. היום אני חש בושה עמוקה ביחס לבני עמי שלי״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהליגה נגד השמצה בישראל נמסר: "הקמפיין הפוגעני של יהדות התורה מזעזע. הדרך לפתור מחלוקות אינה באמצעות דה-הומניזציה ושנאת חינם של מיליוני יהודים. מצער לראות שדווקא מפלגה שמוחה על יחס שכזה כלפי החרדים משיבה באותו המטבע. הגיע הזמן להפנים כי ישנה יותר מדרך אחת להיות יהודי ולא ניתן למנוע ממיליוני יהודים לבחור כיצד לבטא את יהדותם".

בתנועת נאמני תורה ועבודה הביעו צער: "עוד קו אדום נחצה היום ביחס כלפי אחינו, המייצגים מיליונים של יהודים ברחבי העולם. במקום להפנים את הלקח מהכרעת בג"צ האחרונה, שהגיעה לאחר יותר מ-15 שנים בהן נמנע המחוקק מלהגיע להסכמות, ולהבין שהדרך היחידה לפתרון מחלוקות בנושאי דת ומדינה היא הידברות, יהדות התורה ממשיכה בקו הבדלני, הקיצוני והמדיר – המוביל לשום מקום. כתנועה אורתודוקסית, אנו חשים מודאגים ביותר. כאשר בורות ושיח מקטב פועלים יחדיו, אנו מגיעים לשפל של שנאת אחים."

צילום: מתוך הסרטון של מפלגת יהדות התורה


תגובה אחת

  1. השינאה כבר קימת והחרדים עובדים קשה על מנת להגביר את שינאת האחים ככה זה היה שהבית השני נחרב!! לא התורה עיקר אלא המעשה!! אני לא רוצה ללכלך את האימייל אבל למה אף רבי ולא משנה מאיזה מגדר לא פותח את פיו? וצועק!!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח