צבא וביטחון

השר גנץ על הפגיעה בספינה: ניסיון של איראן לשפר עמדת מיקוח במו"מ הגרעין

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שלישי) באוגדת עזה ביחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני ובכירים נוספים.

השר גנץ התחיל את הביקור במפקדת גדוד כרם שלום, שם קיים הערכת מצב ושיח עם מפקדי החטיבות. לאחר מכן המשיך השר גנץ לסיור במעבר כרם שלום וערך דיון בנושא ההסדרה ברצועה ותהליכי השו"ן, בהשתתפות שר החקלאות אלון שוסטר וראש המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור פול לנדס. בסיום הביקור נפגש השר גנץ עם לוחמי יחידת הסיור הבדואי, גדוד חי"ר שמרבית חייליו הם בני העדה הבדואית ואזרחי ישראל ערבים. לפגישה הצטרפו מנהל מעבר כרם שלום עמי שקד, נציג רשות המכס דורון סמרה ור' אגף רמי"ם ארז צידון.

השר גנץ אמר: "אני מסיים סיור בגזרת עזה. למרות השקט היחסי- ארגוני הטרור מנסים להתעצם ואנחנו נמצאים בהיערכות גם לקראת חודשי הקיץ. מדינת ישראל פועלת בנחישות מול החמאס והג'יהאד כל הזמן. לעזה יש גם הזדמנות. אם במקום לפתח רקטות החמאס היה מחזיר את השבויים והנעדרים הישראלים- היינו יכולים להרחיב את המסחר והכלכלה ולשנות את אורח החיים של תושבי הרצועה, שבסופו של דבר, האזרחים שחיים שם משמשים כלי בידי ארגוני הטרור. המקום הזה, כרם שלום, מעביר סחורה בכל הרמות לרצועת עזה והוא יכול וצריך להפוך לגשר לפיתוח הכלכלה העזתית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר שר הביטחון: "ראינו בימים האחרונים גם ניסיונות של איראן לפעול בכדי לשפר את עמדת המיקוח שלה במשא ומתן על הסכם הגרעין. הרבה פעמים לא יודעים מה ישראל עושה, אבל אני מבטיח שאף אחד לא יחצה גבולות. אנחנו נמשיך לפעול מול כל איום, ביחד עם השותפות החדשות והישנות ובראשן ארצות הברית, כדי שאיראן לא תוכל לפתח יכולת גרעינית".

צילום: טל עוז / משרד הביטחון

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח