מומלצים

תגידו שלום לחובות שלכם

"מועדון היאכטות של עירית" הוא מיזם שאליו מצטרפים אלפי ישראלים השקועים בחובות עד צוואר. השנה האחרונה הביאה רבים לפשיטת רגל כלכלית ולדיכאון. עירית ציפורי מאמנת עסקית ומנטלית, החליטה לשנות את המצב בעזרת שיטת אימון קבוצתית חדשנית

עירית ציפורי היא מאמנת עסקית מוערכת. בשנת הקורונה האיומה שנחתה עלינו היא הסתובבה בארץ ונתקלה בעשרות סיפורים דומים: העסק הסתבך בחובות, הגיע לפשיטת רגל, הבעלים נקלע לדיכאון והמצב הוא ייאוש טוטאלי ללא קרן אור באופק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עירית שהגיעה לתחום האימון כתוצאה מעבודתה רבת השנים בתחום בריאות נפש החלה לחקור וללמוד את השתלשלות האירועים. היא החלה לתשאל אנשים ולמדה שהחובות הובילו מאות ישראלים לאשפוז במוסד לחולי נפש.

"אנשים התייאשו, התביישו והתמוטטו. חלק שקעו בדיכאון קליני, חלק כבר תשושים מהמאבק הכלכלי העקבי ורבים התמוטטו מהבושה שיש בתג שהם נושאים על גביהם כפושטי רגל. "מועדון היאכטות" כשמו כן הוא – חלום שאני רוצה להגשים להם כדי שיגייסו כוחות לצאת הסבך. מיזם חברתי, מסובסד שמטרתו היא למצוא את האור והדרך החוצה".

במהלך התשאולים שקיימה עירית היא למדה שמרבית הפתרונות שיש בשוק מובילים לעידוד לקחת עוד ועוד הלוואות. עורכי הדין שמציעים את שירותיהם בייצוג פושטי רגל עולים סביב 60 אלף שקלים.

עירית ציפורי פתחה את הקבוצה הראשונה כפיילוט. היא גייסה במהירות לקוחות שהיו על סף פשיטת רגל ורצו מוצא. כבר בשלבים הראשונים של התוכנית הצטרפו גם חולים כרוניים במחלת החובות. התברר ששלושים אחוזים בלבד מהשקועים בחובות הם בעלי עסקים.

אחד מהלקוחות מספר: "כשנכנסתי לחובות כבדים של מאות אלפי שקלים, כל הדלתות נסגרו לפניי. הבנתי שאני צריך עזרה מנטאלית דחופה כי אחרת אני עלול לשקוע לדיכאון חמור. הגעתי למפגש זום ראשון ללא עלות או התחייבות ותוך מספר דקות היה ברור לי שאני עושה צעד ראשון לקראת ההתאוששות".

עירית ציפורי: "השיטה בנויה על בסיס תמיכה קבוצתית והבנה שבעל החוב אינו לא לבד בעולם ושמסביב יש עוד הרבה אנשים שנמצאים באותה הצרה. לפעמים צריך לפגוש אדם אחד שמרגיע, מכוון ומספר שהוא היה במצב הזה בדיוק ומצא את הפתרון, כדי לשנות את גורלנו".

הבשורה הגדולה של "מועדון היאכטות" היא ההבנה: הכל נראה אבוד, אבל זהו מצב זמני והפיך שישתנה בקרוב.

בסדרת מפגשים שבועיים מחזיר לעצמו החייב את שיקול הדעת, המוטיבציה לפעול ולהתאושש והמחשבה הצלולה והבהירה.

כל משתתף מוצא את דרכו הייחודית לצורך עבודה בקבוצה וכדי לאזן את מצבו תוך שישה חודשים. כלל הזהב הוא: לא עוצרים את החיים, לא מונעים את מה שהחייב אוהב!

"ברוב המקרים מייד נועלים את כל ההוצאות ומפסיקים לחיות וזו הסיבה שברוב המקרים אין הצלחה בתהליך. במועדון שלנו אני מאפשרת לאנשים להישאר עם מה שעושה להם טוב ותחת ניהול מקצועי כלכלי. הניצחון הגדול הוא ברגע שהאדם מתחיל לשלם חשבונות ולא חובות. תמיד יש לזה קשר לבריאות נפשית, כמעט תמיד מלווה את הקריסה סוג של משבר אישי קשה. האמת היא שהחובות הגדולים הם תוצאה של דכאון ולא כמו שנהוג לחשוב שהדכאון קורה בגלל הכניסה לחובות. הטיפול הקבוצתי תורם להחזיר את הרצון לחיות, לפעול, להיות שוב אנרגטיים ויעילים. בלי אנרגיה ואמונה לא יהיה רצון להתמודד עם החוב ולא עם שום דבר אחר. התהליך עוצמתי, מדוייק ומשלב הרבה פאן והומור עצמי. אני פועלת עם מתודה שמביאה איתה גם צחוק וכיף לתוך הפעילות, ממילא קושי וכאב יש גם ככה. בתוך המסע יש חלקים עיוניים-מקצועיים כמו הבנת כלכלת המשפחה, כלכלת הבית, כלכלה עסקית. התהליך הקבוצתי מאפשר ללמוד זה מזה, לקבל פידבקים ולהצמיח שותפים אמיתיים ומחוייבים למסע".

התרשמותנו מהתהליך הייתה נהדרת. הטיפול יוצר שגרה שבה יש תהליך מעורר, לוגי וקבוע. בקרוב תסתיים שנת פעילות ראשונה והמדדים הראשוניים מראים שיפור משמעותי במצב הכללי.

לפרטים והרשמה היכנסו לקישור:

https://www.irityachtclub.com/

צילומים: אליה ססמה רוט

3 תגובות

  1. כמאמנת מקצוענית. יודעת על מה היא מדברת. מי שיצטרף ירוויח

  2. אין על עירית!
    היא יודעת על מה היא מדברת וממש טובה במה שהיא עושה, ממליץ בחום.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח