פוליטי / מדיני

הממשלה אישרה הקצאת 150 מיליון ש"ח לצמצום הפשיעה במגזר הערבי

הממשלה אישרה היום (שני) את ההצעה לחיזוק יישובי החברה הערבית ולצמצום הפשיעה בהיקף של 150 מיליון ש"ח. למען יישום ההחלטה מוקצים 150 מיליון ש"ח להקמת והרחבת חמש תחנות משטרה חדשות וקיימות, שתי תחנות כיבוי אש, בינוי מבנים רב תכליתיים לשירותים קהילתיים ביישובים הערבים, וכן הקמת יחידה מיוחדת במשטרת ישראל שתכליתה המאבק בפשיעה במגזר הערבי. ההחלטה מאמצת את עקרונות הפעולה שגובשו ע"י צוות מנכ"לים של משרדי הממשלה לטיפול בפשיעה והאלימות שהוקם בהמשך להנחיית רה"מ.

עוד נקבע בהחלטה כי המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל יקדמו שני מבצעי איסוף נשק מאורגנים ויבצעו פעילות מבצעית מאומצת לתפיסת אמל"ח בלתי חוקי ביישובי החברה הערבית וכן יוקם צוות בין משרדי לטיפול בכניסת אמל"ח לא חוקי לתוך שטחי ישראל.

כמו כן, כוללת התכנית קמפיין הסברה נגד אלימות בחברה הערבית בהיקף של כמיליון ש"ח מתוך תקציב משרד רה"מ. בנוסף, צוות מקצועי יפעל לקידום תכניות לטיפול באלימות במשפחה שיוטמעו ביישובי החברה הערבית, תוך מתן גמישות ליישובים להתאים את התכניות לצרכים המיוחדים של החברה הערבית ויינקטו פעולות נוספות להעצמת החברה הערבית וחיזוק מנגנונים חברתיים-קהילתיים להתמודדות עם תופעות הפשיעה והאלימות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תכנית זו תצא לפועל בתיאום בין משרדי רה"מ, האוצר, ביטחון הפנים, החינוך, הפנים, העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, שוויון חברתי וחיזוק וקידום קהילתי, בהובלתו של מנכ״ל משרד ראש הממשלה בפועל צחי ברוורמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "זוהי בשורה גדולה לחברה הערבית בישראל. אני מודה לשרי הממשלה שאישרו את ההצעה שמטרתה טיפול בתופעות הפשיעה במגזר הערבי וחיזוק תחושת ביטחונם האישי של תושבי היישובים הערביים. זו החלטה חשובה שתתרום רבות לחברה הערבית ותשפר את רמת הביטחון במגזר. אני מבקש להודות לכל השרים ומשרדי הממשלה שלקחו חלק בתהליך העבודה לגיבוש התכנית ולמנכ"ל משרד רה"מ צחי ברוורמן".

שר הביטחון גנץ הגיב להחלטה בחשבון הטוויטר: "מברך על אישור המדיניות הממשלתית לטיפול בתופעות הפשיעה והאלימות בחברה הערבית והעצמת החברה הערבית בישראל, אשר דחפתי לקידומה ביחד עם הצוות המסור במשרד לשוויון חברתי והשר איציק שמולי. בפגישה עם ראשי הרשויות הערביות הבטחתי שאדאג שההחלטה תעבור- וכך עשיתי. דבר חשוב נוסף הוא שהוספנו הבוקר לתוכנית אלמנט של "שנת שירות" לאזרחי ישראל הערבים, בכדי להילחם בחוסר המעש בקרב צעירים רבים בחברה הערבית."

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח