צבא וביטחון

הממשלה אישרה הענקת אות מערכה לחיילי צה"ל וצד"ל שלחמו ברצועת הביטחון

הממשלה אישרה היום (שני) הצעת ההחלטה שהניח שר הביטחון, בני גנץ, לפיה תאושר הענקת אותות מערכה לחיילי צה"ל ולאנשי צד"ל על השתתפותם במערכה ברצועת הביטחון בלבנון, מספטמבר 1982 ועד מאי 2000.

בתוך כך אושרה על ידי הממשלה לקידום הצעת חוק אנשי צבא דרום לבנון ומשפחותיהם (תיקון), התשפ"א-2021, שהוגשה על ידי שר הביטחון גנץ ותאפשר להעניק את אות המערכה לאנשי צד"ל על השתתפותם במערכה.
הענקת אות המערכה לחיילי צה"ל תיעשה מכוח סעיף 7 לחוק העיטורים בצבא הגנה לישראל, התש"ל-1970.

שר הביטחון גנץ בירך על ההחלטה ואמר: "כמי שהיה החייל האחרון שיצא מלבנון- אני מרגיש היום זכות גדולה להעניק הכרה לאלפי לוחמים ואחים לנשק. כאלו ששבו הביתה, וכאלו שלא. הענקת האות היא גם מסר סמלי ללוחמי צה"ל בהווה המכירה בחשיבות שהמדינה מוקירה לחייליה, על המסירות, על הסיכון שהם לוקחים ועל הפעילות לשמירה על ביטחון המדינה. אני מבקש להודות לרמטכ"ל כוכבי ולאגף כוח האדם שפועלים בנושא ודוחפים אותו קדימה ולמפקדי רא"ל (במיל') שאול מופז וחברי הוועדה שבחנה את מתן האות. נעשה הכל בכדי לסיים את המלאכה ולהעניק את האות בהקדם האפשרי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרמטכ"ל אביב כוכבי, בירך על החלטת הממשלה להענקת אות מערכה ללוחמי צה״ל ברצועת הביטחון בלבנון, וכן ללוחמי צד״ל. ״החלטת הממשלה לקבל את המלצתנו להענקת אות המערכה היא סגירת מעגל ערכית חשובה שלנו למול אלפי לוחמים אשר במשך שנים רבות פעלו בחירוף נפש להגנה על יישובי הצפון. הענקת האות גם לחברינו לנשק, לוחמי צבא דרום לבנון, היא ביטוי חשוב לברית האמיצה אשר הייתה מרכיב קריטי במימוש משימותינו ברצועת הביטחון משך כעשרים שנה. לבנו היום עם המשפחות השכולות אשר איבדו את יקיריהן בשנות הלחימה ברצועת הביטחון״, אמר.

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח