משפטי/פלילי

14 תושבי גוש דן נעצרו בחשד למעורבות ברשת המפעילה מוניות "משוכפלות"

הותר לפרסום: יחידת ההונאה במחוז ת"א ניהלה במהלך השנה האחרונה חקירה סמויה בשת"פ רשות המסים- יחידת יהלום ומשרד התחבורה, שעניינה חשד לזיוף כלי רכבי ש"הורדו מהכביש" והפעלתם כמוניות "משוכפלות" ברחבי הארץ.

על פי החשד, החשודים הפעילו עשרות מוניות "משוכפלות" לאורך תקופה ארוכה, כאשר רשמו באמצעות מסמכים מזויפים את רכביהם כמונית בעלת "זכויות ציבוריות" (מספר "הכובע" שמותקן של גג המונית) ללא ידיעת בעלי הזכות המקוריים, ובכך הניבו רווחים בעת שעל פי הרישום הרכבים מוגדרים "הורדה מהכביש" .

בנוסף, עפ"י החשד נהגו החשודים לדווח למשרד הרישוי כי אותן מוניות "הורדו מהכביש", שעה שהמשיכו להפעיל אותן, באופן שהתחמקו מתשלום הביטוח, תוך סיכון בטחון משתמשי הדרך ואף מכרו את המוניות במחיר "מלא וגבוה" לאחר הסבה ממונית לרכב "אזרחי פרטי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראשיתה של הפרשה, עם קבלת מידע על חשד לזיוף פוליסות ביטוח של מוניות, כאשר עם התפתחות החקירה עלה החשד שעשרות מוניות פועלות בכבישי ישראל כשמספר המונית משוכפל, מזויף ומאפשר הפעלתן במקביל עם אותם סימני זיהוי, תוך ביצוע מגוון עבירות בהיבט הפלילי, התעבורתי והכלכלי, הנאמד במליוני ש"ח.

כאמור, הבוקר עברה החקירה הסמויה לשלב הגלוי, כאשר 14 חשודים נעצרו לחקירה בעת ובעונה אחת בחשד למעורבות וכן תפסה המשטרה את המוניות ורכבי יוקרה שנגררו אל מגרש המכוניות המשטרתי.

לצד מעצר החשודים, ביצעו בלשי יחידת ההונאה חיפוש בבתים ובמשרדי החשודים, במהלכם תפסו מאות אלפי ש"ח במזומן, מספר לוחיות רישוי , מחשבים, טאבלטים והתקני אחסון דיגיטאליים, כמו גם עשרות מכשירי טלפון, חותמות שונות ואמצעי הפעלה של מונה במוניות.

בכוונת המשטרה בהתאם לממצאי החקירה וצרכיה, לבקש היום בבית משפט השלום בתל אביב את הארכת מעצרם של החשודים.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח