בריאותמבזקים

דו"ח אמ"ן: זוהה זן חדש של הנגיף בניו יורק שעלול להגיע לישראל

מעיקרי דו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר (שישי) עולה כי היקף התחלואה גבוה, מגמת הירידה כמעט נבלמה: מספר החולים במצב קשה נותר גבוה יחסית – מעל 800 ומקדם ההדבקה ממשיך לעלות ומתקרב ל-1 והגיע הבוקר ל-0.97 – סימן לעצירת הירידה בתחלואה. גם שיעור החיוביים הארצי (כ-6.5%, בממוצע שבועי) ממשיך להיות גבוה יחסית, סימן להיקף הדבקה נרחב באוכלוסייה.

עוד עולה מהדו"ח כי לאור מגמת העלייה במקדם ההדבקה, כבר ביממות הבודדות הקרובות, צפויה עלייה מחודשת בתחלואה. העלייה במקדם נובעת, כנראה, מהשפעת הווריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל והינו מדבק יותר ולאור הסרת מגבלות.

כמו כן , בנוגע להשלמת חיסון האוכלוסייה המבוגרת (בני 50 ומעלה) – נותרו כ-12% מאוכלוסייה זו, (לאחר ניכוי המחלימים), שטרם חוסנו בחיסון ראשון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי דו"ח אמ"ן ישנו גם שינוי בתמהיל הגילאים של החולים במצב קשה – ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה, בקרב המבוגרים בני 60+, בשל מבצע החיסונים. עם זאת, ניכרת עלייה במספר החולים החדשים במצב קשה, בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות לאחרונה חצי מהתחלואה הקשה החדשה ואשר עדיין לא צברו חיסוניות נרחבת. מגמה זו בולטת מאוד ומתרחבת מידי יום, גם בקרב המאומתים החדשים, כשביממה האחרונה, שיעור המאומתים החדשים מתחת לגיל 40 עומד על 78.6%, כאשר כמעט 45% הם מתחת לגיל 20 (חתך גיל שרובו כלל אינו יכול להתחסן, בשלב זה). לעומת זאת, בגילאי 60 ומעלה אחוז המאומתים החדשים ממשיך לרדת ועומד הבוקר על 5.5% בלבד.

בעולם – בניו יורק זוהה זן חדש של הנגיף, שהתפשט במדינה במהירות, לאחרונה ואשר נושא מוטציה, שקושרה להדבקה חוזרת של מחלימים. באמ"ן מתריעים כי לאור קשרי האוכלוסיות והתעופה הענפים, בין ישראל לניו יורק, קיים סיכון ממוקד לכניסת הזן לישראל ומומלץ לפעול לצמצומו.

באמ"ן ממליצים כי על רקע העלייה במקדם ההדבקה, יש לשקול מחדש את צעדי פתיחת המשק הבאים ולהמשיך לפעול למניעת הכנסת וריאנטים זרים.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח