צרכנות

הדברת נמלים בגינה

יש אנשים שלא רוצים שנמלים ייכנסו לביתם. לא בגלל שנמלים עוקצות, או מלכלכות, או גורמות נזק לאריזות מזון – אלא כי זה סתם לא אסתטי. בעוד יש מצב שנמלים אכן עוקצות, מלכלכות וגורמות נזק לאריזות מזון – ואז אפילו יש עוד יותר סיבה לגרש אותן מהשטח. אך מה הדין לגבי השטחים שמחוץ לבית? לא סביר שהן מצליחות לעשות נזק רב אם הן לא נמצאות בטווח הראייה.

אלא שאם יש גינה, וניתן לזהות נזקים מסוימים בגינה – ולקשר אותו לנמלים – אזי שזו סיבה מצוינת לגרש אותן גם מהגינה. באופן כללי, מה שנמלים יכולות לעשות בגינה – שניתן להגדיר "כנזק", זה למשל גידול מזיקים. למה הכוונה? ובכן, יש שיגידו שנמלים מגדלות מזיקים, כדי לאסוף טל דבש שאותם מזיקים מייצרים, לעתים ואולי אף לרוב – בקרבת הקן, מטעמי נוחות. אם כן, מזיקים הם מלשון נזק – ואם זה אינו רצוי, הרי שנוכחותן של הנמלים אינן רצויות. כשזה נוגע להדברת נמלים בגינה – אפשר להשתמש בחומרי הדברה טבעיים – כמו מקלות קינמון, קליפות הדר, עלי דפנה, חומץ (ואף מים מעורבבים בחומץ), פלפל, פולי קפה ואף אבקת כביסה (אבל היי, זה כבר לא "טבעי"). בדרך זו ניתן לגרש את הנמלים, ועדיין לשמור על זכותן להתקיים מבלי לייצר פגיעה. 

מי מאיתנו שזה חשוב לו – יוכל להתייחס לכך בהתאם. באם רוצים לדעת עוד ולגלות עוד בעניין שיטות ההדברה הטבעיות, ניתן ליצור קשר עם חברינו בחברת מיכאל ובוריס הדברות, כדי לבדוק מה הם יודעים בעניין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכל אופן, אם אנחנו דווקא מזהים נוכחות של נמלי אש – אז ייתכן שיש סיבה רבה יותר לבצע הדברת נמלים בגינה – שכן הן לא משחקות משחקים. הן יכולות לשחק משחקים, אבל ייתכן שחלק מהמשחקים הללו זה עקיצות.

נמלים אדומות בגינה

ואם איתרנו נמלים אדומות – אפשר לשכוח מהשימוש בחומרי הדברה טבעיים, כי הן לא בעניין – הן לא משחקות עם זה. יש שיטות פחות טבעיות, שאנחנו לא נהנים לרשום – אך בכל מקרה ניתן לרכוש כלי הרעלה, כלומר, כלי הדברה לנמלי אש אדומות כמו פיתוי מורעל שגורם להן לחשוב שמדובר באוכל – כך שהן מביאות אותו למלכתן (או זו התיאוריה לפחות), המלכה אוכלת – וכאמור, מדובר ברעל ועל כן אין היא ממשיכה לחיות. לפיתוי המרעיל קוראים גרנולר, ומדובר בגרגרים העשויים 99.5% חומר מושך – שכאמור, מושך נמלים לאכול ממנו או לקחת אותו לקן. ישנם חומרים נוספים, אך באם נתעכב על החומר הנזכר לעיל – נציין שמדובר ברעל ואין אנו רוצים לחשוף חיות אחרות או אנשים לעניין, כמו גם לא צמחים באם בכל זאת מדובר בגינה – גם אם כתוב שהחומר "בטוח לשימוש", שכן לא בטוח שהוא בטוח בסטנדרטים הבטוחים והכנים ביותר. בכל אופן, נוכחות של מדביר מקצועי יכולה לעזור לאבחן איזה חומר יכול לעבוד – באם הוא אינטליגנטי מספיק כדי לאבחן מה ראוי לשימוש ומה לא. כך או כך – ייקח זמן גם בנוכחות חומר רעיל, עד שהתוצאה תתרחש והקן יודבר לחלוטין משטח הגינה, או אלו הן לפחות השערות מסוימות, שאנשים מסוימים מסייגים טרם השימוש בחומר הגרנורלי. 

זה הכל לעכשיו, תודה על קריאתך.

קרדיט: pexels
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח