משפטי/פלילי

30 חודשי מאסר נגזרו על צעיר בן 20 שהורשע בנשיאת נשק שלא כדין

בית המשפט המחוזי ת"א (כבוד השופט בני שגיא) גזר לפני זמן קצר (שלישי) 30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס על מנחם אסרף, שהורשע בנשיאת נשק שלא כדין. במסגרת הטיעונים לעונש ציינה עורכת דינו של הנאשם, כי יש להתחשב בנתוניו האישיים וכן בעובדה שמדובר במי שהוא נכדו של זאב רוזנשטיין.
 
על פי כתב האישום, ביולי 2020 נסע הנאשם בחולון כאשר הוא מורכב על קטנוע והוא נושא אקדח טעון ודרוך, במסגרת ניהול ההליכים הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בנשיאת נשק שלא כדין, זאת ללא הסכמת הצדדים לעונש. במסגרת הטיעונים לעונש טענה הפרקליטות כי בעת קביעת עונשו יש לשים לב לעברו הפלילי המכביד של הנאשם. מאידך, טענה עורכת דינו כי יש להתחשב בנתוניו האישיים של הנאשם ובעובדה כי מדובר במי שהוא נכדו של זאב רוזנשטיין, אותו לא הכיר כסבא אלא כמי שהורשע בעבירות חמורות ותויג כראש ארגון פשע.
 
השופט שגיא ציין בגזר הדין, כי "הנאשם נשא אקדח טעון ודרוך כשהוא מורכב על אופנוע, ובדרך ליעד (גיאוגרפי) לא ידוע. הגם שלא צוין בכתב האישום הרקע לנשיאת האקדח או נתון בדבר כוונה לעשות בו שימוש, הרי שאין בכך כדי לגרוע מפוטנציאל הנזק הטמון בעבירה בכלל ובנסיבותיה הקונקרטיות בפרט". עם זאת, הוסיף, "מתחם העונש ההולם צריך לשקלל גם את סוג הנשק, ובענייננו גם את העובדה כי דובר בנשק תקול, אף שהיה מסוגל לירות".
 
כן הביא השופט בחשבון את העובדה שבפועל לא נעשה שימוש באקדח ולא נגרם נזק ממשי מהעבירה בה הורשע הנאשם, ושהנשק נתפס על ידי המשטרה. "בשנים האחרונות חלה בבית המשפט העליון מגמה של החמרה ברמת הענישה בעבירות נשק, אשר באה לידי ביטוי בשורה ארוכה של פסקי דין", ציין השופט וגזר כאמור על אסרף 30 חודשי מאסר בפועל.
 
בנוסף ציין השופט: "בבחינת הנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה, נתתי את דעתי לנתונים הבאים: העובדה כי הנאשם הודה במיוחס לו, עוד בשטח עת נתפס על ידי השוטר, ובהמשך בפתח ההליך המשפטי, מהווה נימוק משמעותי לקולא. נתתי משקל לקולא גם לנתוניו המורכבים של הנאשם, לרבות לאלה העולים מהמסמכים הרפואיים שהוגשו, הדם שלקחתי בחשבון את תרומת השימוש בסמים למצב שתואר בהם. התחשבתי אף בגילו הצעיר של הנאשם (כבן 20 היום). לצד נימוקים אלה אשר יש בהם למתן את העונש המתאים, ראיתי ליתן משקל לחומרא לעברו הפלילי של הנאשם, אשר חרף גילו הצעיר הספיק לבצע שורת עבירות, ולרצות שתי תקופות מאסר שאינן קצרות (9 חודשים ו 17 חודשים). ניתן לומר כי העבר הפלילי תומך במסקנת התובע, לפיה מדובר במי שבחר לאמץ בנקודת הזמן הנוכחית את אורח החיים העברייני."

Back to top button