כלכלה

הקלות להורים לילדים עם צרכים מיוחדים בקבלת נקודות זיכוי במס הכנסה

שיתוף פעולה של רשות המסים עם משרד החינוך הביא להקלה משמעותית בהליך אישור הזכאות להטבות במס של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שוועדת זכאות ואפיון קבעה להם זכאות לחינוך מיוחד בסל אישי. הודות להעברת מידע באופן מקוון, לא יידרשו עוד ההורים לצרף את החלטת הוועדה כדי לקבל שתי נקודות זיכוי לפי סעיף45(א) לפקודת מס הכנסה.

רשות המסים מקדמת בשנים האחרונות שיתופי פעולה עם מגוון גופים ציבוריים במטרה לאפשר לציבור לממש בקלות את הטבות המס להן הוא זכאי, ובכלל זה גם הקלות תפעוליות. לאחרונה, השלימה מחלקת שומת פרט בחטיבת שומה וביקורת מהלך לקבלת מידע מקוון ממשרד החינוך לגבי ילדים עם לקות למידה חמורה שנקבעה להם זכאות לחינוך מיוחד בסל אישי בוועדת זכאות ואפיון. מדובר בוועדות ברשויות המקומיות הקובעות את זכאותו של תלמיד עם צרכים מיוחדים לשירותי חינוך מיוחדים.

בזכות קבלת מידע מקוון זה, אחד מההורים לילדים שנקבעה להם זכאות לחינוך מיוחד בסל אישי בוועדה, יקבל שתי נקודות זיכוי בכל שנת זכאות לאחר שיפנה באמצעות טופס הבקשה לזיכוי ממס בגין קרוב עם מוגבלות (116 א') או בכל דרך אחרת מפורטת, אולם מבלי שיידרש לצרף את החלטת הוועדה. דרישה שלעיתים עיכבה את הטיפול במתן נקודות הזיכוי, בפרט בשל מגוון התבניות של החלטות הוועדה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ. בשלב זה, קיבלה רשות המסים את המידע לגבי הזכאים לשנים 2020 ו-2021 ואלו יוכלו לערוך תיאום מס או להגיש דוח שנתי ללא צירוף החלטת הוועדה. לגבי זכאות לשנים קודמות, נדרש יהיה להציג את החלטת הוועדה (ועדת השמה) וזאת עד שהרשות תקבל את המידע הזה ממשרד החינוך. עם השלמת המהלך וקבלת המידע על השנים הקודמות, תוכל הרשות לפעול למימוש זכויות המס של הורים אלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהלך נוסף שהושלם לאחרונה, אנשים עם נכות רפואית מזכה לצמיתות שנקבעה ע"י הביטוח הלאומי או הרשות לזכויות לניצולי שואה, שיבקשו למשוך את כספי התגמולים יוכלו לעשות זאת באמצעות טופס 159 ומבלי לצרף את הפרוטוקול המקורי של הוועדה הרפואית בביטוח לאומי, דבר שלעיתים עיכב את הטיפול בבקשות אלו.

צילום: freepik
Back to top button