חדשות הארץ

החל ממחר: לשכות התעסוקה ייפתחו למוזמנים, פרט לערים ושכונות אדומות

עם התרחבות החזרה לשגרה מהסגר השלישי, מודיע שירות התעסוקה כי החל ממחר (רביעי) לשכות התעסוקה שאינן בערים אדומות או הממוקמות בשכונות אדומות תיפתחנה לקבלת קהל. כזכור, לשכות התעסוקה נסגרו לקבלת קהל במרץ, עם כניסת ישראל לסגר הראשון, ונפתחו שוב בינות לסגרים (בין יוני לספטמבר ומראשית דצמבר ועד לכניסת הסגר השלישי לתקפו ב- 27.12). בדומה למתכונת הפתיחה שהונהגה ביוני ובדצמבר, גם הלשכות שתיפתחנה מחר תהיינה כאלה שאינן בערים אדומות או שאינן ממוקמות בשכונות אדומות ותפעלנה במתכונת מצומצמת בין השעות 8:30-12:00 בימים א'-ה' למוזמנים בלבד.

בימים האחרונים, החלו מתאמי ההשמה של שירות התעסוקה לקיים שיחות זימון טלפוניות, כאשר 24 שעות קודם למועד הפגישה יישלחו מסרוני (SMS) תזכורת לדורשי העבודה המוזמנים. יובהר, כי כל דורש עבודה חדש יידרש להתייצב בלשכה תוך שבועיים מרגע הרשמתו ובאשר לדורשי העבודה הפעילים, אלו שיוזמנו יהיו מי שסיכויי ההשמה שלהם בשלב זה, קרי לפי מידת פתיחת המשק, יימצאו כגבוהים יותר או שנמצא כלי תמך להשמה המתאים עבורם.

יצוין, כי משך המפגשים, שמטרתם ייעוץ תעסוקתי, הכוונה והשמה, ינוע בין 15 -20 דקות, כאשר בכפוף להנחיות התו הסגול בכל רגע נתון לא ישהו בלשכה יותר משני דורשי השמה למתאם השמה אחד- כלומר, אחד נמצא בחדר בפגישת הייעוץ התעסוקתי עם מתאם ההשמה, בעוד השני ממתין לתורו באולם ההמתנה. למותר לציין, כי הכניסה ללשכות תתאפשר בכפוף לדרישות משרד הבריאות באשר לחובת עטיית מסיכה, בדיקת חום בכניסה וכן הלאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יודגש, כי על דורשי העבודה שיוזמנו תחול חובת התייצבות מנדטורית ויהיה עליהם להתייצב בלשכות מידי חודש עד להשתלבותם מחדש במעגל העבודה. בהקשר זה, נשוב ונזכיר כי בסוף השבוע האחרון קרא שירות התעסוקה למעסיקים לדווח לו על עובדים שיצאו לחל"ת ומסרבים לשוב לעבודה ולהיעזר במגוון הכלים העומדים לרשות השירות שיכולים לסייע בחזרתם המיטבית של דורשי עבודה למעגל העבודה ולהתאוששות המשק. אפשרות הדיווח זמינה באתר האינטרנט של שירות התעסוקה (בקישור הבא: https://go.gov.il/lti8u) וכמו גם במוקד השירות בטלפון 9687* בימים א-ה/ בין השעות 8:00-16:00.

צילום: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח