חדשות הארץ

"ההתמודדות עם חוסר הודאות היא הקשה ביותר": המלצות לתקופת הקורונה

ד"ר ננה מדבדב, פסיכיאטרית יועצת, במרכז הרפואי פדה-פוריה, מתייחסת לחרדות שמציפות את הציבור בישראל בשנה האחרונה ומציעה "לנטרל את החשש מהלא נודע ולהתמקד בהווה".

ד"ר ננה מדבדב הצטרפה לפני חצי שנה לצוות המרכז הרפואי פדה-פוריה, כיועצת פסיכיאטרית.

ד"ר מדבדב היא תושבת טבריה, למדה רפואה בגאורגיה וסיימה שם התמחות בהרדמה וטיפול נמרץ. אחרי שעלתה ארצה החליטה לעבור לפסיכיאטריה, וסיימה התמחות בביה"ח זיו בצפת לפני 11 שנים. בהמשך עבדה במחלקה הסגורה, בביה"ח הפסיכיאטרי כפר שאול בירושלים. כמו כן היתה חברה בוועדה הפסיכיאטרית המחוזית, בשנים האחרונות שמשה כמ"מ מנהל מחלקה כרונית ואחראית על הטיפול בנזעי חשמל ECT וכתיבת חוות דעת פסיכיאטריות לבית משפט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר מדבדב מייעצת במלר"ד ובמקרים בהם יש להעריך את מצבו הנפשי של המטופל או להעביר לאשפוז פסיכיאטרי. בנוסף במקרים של מטופלים שסובלים מירידה קוגניטיבית או שאין ודאות שהמטופל כשיר לחתום על הסכמה לניתוח. "זו עבודה מאד מאתגרת ודינאמית, יש מגוון מאד רחב של מקרים. אנשים שחלו במחלות שונות, עלולים להרגיש שינוי במצב הנפשי כמו דיכאון או חרדה. במקרים מסוימים מדובר במצב תגובתי שקשור לסיטואציה שגרמה לבעיה הפיזית וכשהבעיה הזו מטופלת גם הבעיה הנפשית חולפת. לא תמיד צריך התערבות פסיכיאטרית לעיתים מספיק טיפול של רופא משפחה או התערבות פסיכולוגית".

על השנה האחרונה וההתמודדות הקשה עם מגיפת הקורונה אומרת ד"ר מדבדב, "המציאות של השנה האחרונה, כשאדם מבודד ומוגבל ביכולת שלו להיות בקשר עם אנשים, המצב הכלכלי קשה, ויש חוסר ודאות רבה, אלה גורמים שיכולים להיות זרז שיביא להחמרה במצב הנפשי, או עלייה בחרדה, או למצב תגובתי דכאוני".

ד"ר ננה מדבדב. צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

לד"ר ננה יש המלצות איך לעבור את התקופה הזו בצורה טובה יותר , "ההתמודדות עם חוסר הודאות היא הקשה ביותר. מה שיכול לעזור בהתמודדות היומיומית הוא להתמקד בדברים שתלויים בנו. אני ממליצה לנטרל את החרדות ואת החשש מהלא נודע ולהתמקד בהווה. לפתור את הבעיות מדי יום ביומו , הבעיות העכשוויות".

המלצות חשובות נוספות הן "להקפיד על פעילות גופנית ושינה טובה ומספקת ולדעת לעשות פסק זמן מהעבודה ולהקדיש זמן נטו למשפחה. אלה דברים שיסייעו משמעותית לחוסן הנפשי"

צילום: freepik
Back to top button