חדשות הארץ

גנץ במפגש עם עובדי עולם התרבות: תרבות היא אוויר לצופים ופרנסה לשחקנים

בהמשך להחלטתו של שר התרבות והספורט חילי טרופר שתואמה עם משרד הבריאות לגבי פתיחת התרבות החל מה23.2, קיימו הערב (שלישי) שר הביטחון ויו״ר כחול לבן והשר טרופר מפגש עם מאות עובדים מענפי התרבות השונים שממתינים לבשורה זו חודשים רבים. במפגש הזום השתתפו גם אזרחים שממתינים לחזרתה של התרבות.

גנץ אמר: "תרבות היא אוויר לצופים, ופרנסה לשחקנים ולעובדי הבמה השונים. אחרי חודשים ארוכים – אני שמח ומצפה לתחילתו של קיום מתווה הפתיחה כבר משבוע הבא, ומודה לשר טרופר על המאמצים יוצאי הדופן שלו בעניין. פתיחת התרבות תחזיר למעגל העבודה והפרנסה אלפי עוסקים במלאכת התרבות שלא התפרנסו זה חודשים, ולא פחות מכך – צרכני התרבות שמשוועים ליצירה, להצגות ומופעים״.

טרופר אמר: "בשנה הזו, למרות שאנחנו בצל הקורונה, היה לי חשוב כל הזמן להגיד לאנשי התרבות, שבשנים האחרונות קצת זלזלו בהם וחבטו בהם, להגיד להם שהם חשובים, שהחברה צריכה אותם ושיהיו גאים במה שהם עושים. השנה הזו הייתה קשה והעבודה שלנו הייתה כל הזמן לקיים פעולות הצלה כדי לשמור על התרבות מעל המים. בפעימה המשמעותית הראשונה שהמשק נפתח, למרות שאולי יש לובי יותר חזק לדברים האחרים, עולם התרבות הא הראשון להיפתח, כאמירה חברתית חשובה. במדינת ישראל גם בשבוע הבא מגבלת ההתקהלות היא 20 אנשים בחוץ ו10 אנשים בפנים ויש מקום שבו יתאפשרו מאות אנשים יחד וזה עולם התרבות על פי מתווה התו הירוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קמפיין כחול לבן

Back to top button