חדשות חוץ

צעד חשוב נוסף לקידום תוכניות מתחמי שגרירות ארה”ב בירושלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים אישרה להפקדה אתמול (שני) את התוכניות עבור מתחמי שגרירות ארה”ב בירושלים. מתחם אחד עבור השגרירות ימוקם על שטח של כ-31 דונם, במתחם הרחובות דרך חברון ממערב, חנוך אלבק ממזרח ודניאל ינובסקי מדרום, ובצמוד לקו הכחול של הרכבת הקלה. התוכנית מציעה הקמת מבנה משרדים בגובה 10 קומות ומבנה נוסף עבור מגורי סגל בגובה 4 קומות. מיקומו של המתחם, לאורך דרך חברון, נבחר בין היתר בשל העובדה שהוא מצוי בצמוד לציר הרכבת הקלה (הקו הכחול) אשר עתיד להיות ציר עירוני אינטנסיבי, שישלב מגורים, תעסוקה ומסחר.

המתחם השני עבור השגרירות ימוקם על שטח של כ- 74 דונם, במתחם הרחובות- דוד פלוסר, רחוב קורץ, רחוב כפר עציון ומורדות שכונת ארנונה. בתחום התוכנית קיים מתחם הקונסוליה האמריקאית הכולל מבני משרדים ומבנה ששימש בעבר את מלון “דיפלומט”. התוכנית מציעה הרחבה של מבנה הקונסוליה הקיים בגובה 5 קומות, מבנה עבור מגורי סגל ומבנה לשימושים תומכים בן 4 קומות. התוכנית שמה דגש על הממשק של המתחמים עם סביבתם, וקבעה בין השאר הוראות להרחבת המדרכות, גינון ונטיעות עצים, שבילי הליכה ושבילי אופניים. בנוסף קבעה הוועדה הנחיות לשינויים בבינוי שמטרתם לשמר את העצים הבוגרים הקיימים במתחם. לאור חשיבותם ורגישותם של מתחמים אלו, נקבעו בהוראות התוכניות כי תנאי להיתר יהיה הצגת הבקשה ותוכנית הבינוי בפני הועדה המחוזית.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: “אני מברך על קידום המהלך ההיסטורי החשוב וקורא לכל מנהיגי מדינות העולם להעתיק את השגרירויות לבירתנו הנצחית ירושלים. העברת המתחמים הדיפלומטים במלואם לירושלים, בירת ישראל, הנה מהלך חשוב ומשמעותי למדינת ישראל. אני מקווה שבעקבותיו יצטרפו למהלך מדינות נוספות”.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי “מעבר לחיזוק מעמדה של העיר כבירת ישראל, מדובר על בינוי שהינו מנוף לצמיחה ופיתוח של אלפי מקומות עבודה, מנוע לקידום דיפלומטיה, ביקורים ונסיעות לעיר ועידוד השיח הבינלאומי ומיקומה החשוב של בירת ישראל במסגרתו. מיקומה המרכזי של השגרירות, על ציר רכבת קלה מאושר, המיועד לבינוי אינטנסיבי תוסיף מוקד של פעילות כלכלית ותעצים את מגמת עירוב השימושים”.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח