צרכנות

אחת ולתמיד: הכל על הדברה נגד ג'וקים

מכת ג'וקים בבית? לא מצליחים להיפטר מהם? אולי זה הזמן להזמין מדביר אמין ומורשה שימגר את התופעה אחת ולתמיד.

מה גורם לג'וקים להיכנס הביתה?

נפתח בשורה התחתונה ונגיד שהג'וקים ממש לא אשמים בזה שהם מצאו את הדרך דווקא לבית שלכם. אז ברוב המקרים, הג'וקים יגיעו אליכם על מנת לחפש מזון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הג'וקים  מגיעים אלינו הביתה ברוב המקרים דרך פתחי הביוב, שם הם חיים בכמויות ומתרבים. בנוסף, ג'וקים בעלי כנפיים יכולים להתעופף אליכם הביתה היישר מהחלון או הדלת הראשית, חוויה לא ממש נעימה.

איך מדבירים ג'וקים?

כמו בסוגים רבים של הדברות מזיקים, גם הדברה נגד ג'וקים תתבצע באמצעות ריסוס של הבית. המדביר יצטרך להגיע לכל המקומות הצרים והחשוכים שבהם הג'וקים עלולים להסתתר ולרסס שם. בנוסף, עליו לרסס גם את פתחי הביוב, משם הג'וקים נוהגים לצאת.

לכן, לפני שהמדביר מגיע אליכם הביתה, הקפידו לפנות את הרהיטים למרכז החדר, על מנת שתהיו לו גישה לכל האזורים הללו. במידה ולא תעשו זאת, יתכן שהמדביר לא יסכים לבצע את העבודה. במידה והוא בעצמו יצטרך להזיז רהיטים, סביר להניח שהוא יגבה מכם יותר כסף.

חשוב לציין – לפני שאתם מבצעים את ההדברה, עליכם לדעת שתוכלו לחזור הביתה רק אחרי שעתיים. אולם, במידה ויש לכם בבית תינוק שזוחל או אישה בהריון, ההמלצה החד משמעית שלנו עבורכם היא לחכות אפילו 66 שעות.

כך תבחרו מדביר מקצועי

הדברה זה לא משחק ילדים ואתם צריכים להבין שיש לכם פה עסק עם חומרים רעילים שמסוכנים גם לכם וגם לבני המשפחה שלכם. לכן, עליכם להזמין מדביר מורשה בלבד, מדביר שעבר את כל ההכשרות וקיבל את רישיון העבודה שלו מטעם המשרד להגנת הסביבה.

דרשו מהמדביר לשלוח לכם תמונה של הרישיון שלו וודאו שהוא אכן בתוקף, בנוסף, תוכלו להיכנס לאתר של המשרד להגנת הסביבה ולוודא שהמדביר אכן קיים ברשימת המדבירים המורשים.

בנוסף, בחרו בעל מקצוע שיש לו ניסיון רב בתחום ההדברה בכלל, ובהדברת ג'וקים בפרטי. תמיד תוכלו לדרוש מהמדביר להפנות אתכם ללקוחות שלו על מנת לשמוע חוות דעת והמלצות.

שימוש לב – על הדברת ג'וקים מקובל לתת בין 6-12 חודשי אחריות, כך שעליכם לוודא זאת מראש מול המדביר שאתם מזמינים. במידה ואתם גרים בבית קרקע עם חצר, דעו שרוב המדבירים לא נהגים לתת אחריות על העבודה.

כך תמנעו מהג'וקים לחזור

הקפידו לשמור על סביבה היגיינית ולא תשאירו שאריות מזון על השיש או הרצפה. זכרו, הג'וקים מחפשים אוכל ומקום מסתור, אם תספקו להם את שני התנאים הבסיסיים הללו, הם יהוו עבורכם מטרד קשה שלא תוכלו להיפטר ממנו בקלות.

במידה ואתם גרים בבית קרקע או דירה הקומה נמוכה, הקפידו להתקין בכל החלונות רשתות נגד מזיקים, אתם לא תאמינו כמה זה יכול לעזור במיגור התופעה.

בנוסף, ברחבי הבית יש את קופסאות הביקורת של הביוב, אלה פתחי הביוב. שם ברוב המקרים הג'וקים מסתתרים ומשם הם יוצאים לחפש מזון בבית שלכם. שמרו תמיד על פתחי הביקורת סגורים, על מנת למנוע מהג'וקים את היכולת לצאת אליכם הביתה.

 

Back to top button