חדשות חוץ

לראשונה: כנס חדשנות ושקיפות בינלאומי התקיים בכנסת

לאחר שהתבשרה הכנסת לפני כשנה כי תוביל סדרת כנסים בנושאי חדשנות ושקיפות מטעם האיגוד הבין-פרלמנטרי (IPU), התקיים היום (שני) באמצעות שיחת וידיאו מקוונת, האירוע הראשון בנושא בהשתתפות עשרות בכירים מפרלמנטים מכל רחבי העולם, בהם קנדה, גרמניה, ברזיל, אורוגוואי, יוון, קפריסין, גאנה.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין אמר: "הכנסת שבה ומוכיחה עד כמה נושאי החדשנות והשקיפות במשכן הם נר לרגליה. בימים אלה, דווקא משום שמגפת הקורונה מאלצת אותנו להגביל מאוד את הכניסה למשכן, אני רואה חשיבות יתרה בשקיפות והנגשת המידע לאוכלוסייה, זאת על ידי השתתפות מומחים ואזרחים בדיוני ועדות הכנסת באמצעות שיחות וידיאו מקוונות, שידורים חיים של דיוני המליאה והוועדות, הנגשת הצעות החוק ופרוטוקולי הדיונים לכלל הציבור באמצעות אתר הכנסת".

אמצעים נוספים להגברת השקיפות בפרלמנטים ברחבי העולם אשר עלו בכנס כוללים צ'אטבוט בדף הבית של אתר הפרלמנט, אשר יתוכנת לענות באופן אוטומטי ומהיר על שאלות ישירות של הגולשים, פורטל ייחודי שיוקצה להתייחסות הגולשים לנושאים השונים הנדונים בישיבות הפרלמנט, תמצות מסמכים ומחקרים באמצעות סרטוני וידיאו קצרים ועוד. "שקיפות היא ההיפך מקורונה", ציין אחד המשתתפים. "כאן עלינו להסיר את כל מסיכות והמחיצות". משתתפים בכנס ציינו כי במסגרת מהפכת החדשנות בפרלמנטים, הולך ומתמעט השימוש בדפי נייר, וכי אפילו כאשר נדרש אישור של חבר פרלמנט על מסמך הוא מתבצע באמצעות חתימה אלקטרונית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חרף המשאבים הרבים המוקצים בבתי הנבחרים בעולם לצורכי הנגשת המידע באופן גלוי ומלא לאוכלוסייה, ציינו משתתפים ממספר מדינות כי השימוש באמצעים החדשניים אינו גבוה, ולעיתים עולה השאלה האם הוא מצדיק את ההשקעה. עוד ציינו כי לא ניתן "לפתוח לחלוטין" את השימוש בחומרי הפרלמנט כי אז ייתכן שייעשה בו שימוש לצרכים לא הולמים, כמו יצירת "פייק ניוז".

צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח