צרכנות

איך להתמודד עם מחסור בויטמין D ולמה זה חשוב?

בשנה האחרונה, תקופת הקורונה, יותר ויותר אנשים נחשפו לאחד הויטמינים החשובים בגופו של האדם, ויטמין D. במאמר זה נסביר מהו ויטמין די, כיצד ניתן להתמודד עם מחסור בו ומדוע חשוב לבחור את הפתרון האופטימאלי ביותר לגופכם. התחילו לקרוא

ויטמין D – פרופיל היכרות

אחד הויטמינים החשובים ביותר לתקינות תפקודם של מערכות הגוף הוא ויטמין די. ויטמין זה הוא למעשה שם כולל לחמישה חומרים אשר חיוניים לגופו של האדם אשר מיוצרים בעת החשיפה לקרינה האולטרה סגולה של השמש. כיוון שרוב האנשים עובדים ושוהים רוב היממה במבנים סגורים, אצל רבים מהם מתקלה חוסר בויטמין זה. אם עד היום סברתם שמחסור בויטמינים הוא מנת חלקים של אנשים אשר מנהלים אורח חיים שאינו בריא או אנשים חולים, הרינו לבשר לכם שמחסור בויטמין זה הוא מנת חלקם גם של אנשים בריאים נכון לשנת 2021 ולכן כל אחד צריך להכיר את אותם פתרונות למחסור בויטמין D, וזאת על מנת להשלים את החסר.

ויטמין D – על מה הוא משפיע?

ראשית כל חשוב לדעת שוויטמין זה הוא הורמון שתפקידו העיקרי הוא חילוף החומרים של הסידן והזרחן ושמירה על הריכוז שלהם בדם. מומחים רבים מסבירים שיש קשר בין מחסור בויטמין די לבין בעיות בריאותיות ומחלות שונות. שכן, ויטמין זה חיוני מאוד לכל הקשור אל עצמות עבות המתפקדות באופן תקין ואוסטאופורוזיס, תקינות השיניים, , הכליות, הכבד ועוד. במילים אחרות הוא משפיע על כל הקשור אל ספיגת הסידן בגוף וחוסר ספיגת סידן מובילים לבעיות שונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש גורמים שונים המשפיעים על רמת ויטמין D בגוף וביניהם הגיל של האדם, שכן עם הגיל יורדת גם היכולת של האדם לייצר ויטמין D. התרבות, אנשים שהולכים מכוסים כל היום, לא יאפשרו לגוף שלהם לייצר ויטמין מסוג זה. גורמים נוספים אשר משפיעים על רמת אותו ויטמין די בגוף האדם הוא האם אדם ממוקם באזור אליו מגיע אור השמש, האם מדובר על איש כהה עור אשר זקוק לחשיפה ארוכה יותר לשמש על מנת לייצר רמות מספקות של ויטמין זה . דבר נוסף אשר משפיע על רמת ויטמין D בגוף הוא צריכת תוסף אשר משלים את החסר.

פתרונות למחסר בויטמין D

אמנם ניתן להתחיל צרוך מזון אשר עשיר בויטמין D, כמו למשל כבד, מוצרי חלב עם ויטמינים, שמן דגים, חלמון של ביצה ועוד. אך כל אלו לא בהכרח יעלה לנו את רמת הויטמין לרמה הרצויה. מסיבה זו רוב האנשים מעדיפים לצרוך תוסף ויטמין D וכן תוסף סידן אמורפי, אשר יבטיח לנו את בריאות העצם ושמירה על גופנו באמצעות כמות מספקת של הוויטמינים הנחוצים לו. כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא להחליט היכן אתם קונים את התוספים החשובים הללו. בהצלחה!

 

Back to top button