פוליטי / מדיני

נתניהו: נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשבוע הבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין נאמו הערב (שלישי) בנושא הקורונה. דברי ראש הממשלה: "אנחנו בעיצומו של מירוץ בין מבצע החיסונים "חוזרים לחיים" לבין המוטציה. מבצע החיסונים הזה הוא המפתח שלנו לתכנית היציאה מהקורונה. כשאני אומר שהמוטציה מכה בנו, היא מכה בכל העולם. כרגע בגרמניה מדברים על הארכת מצב החירום עד יוני, ובמדינות אחרות מאריכים את הסגר ההדוק לשבועות רבים. בבריטניה נפטרו פי שלושה אנשים מישראל. כל אחד הוא כמובן אבידה."

עוד הוסיף נתניהו והדגיש כי "גם בנו מכה המוטציה, אני מבקש להראות לכם באיזו מידה היא התפשטה. (הוצג שקף) לפני כמה ימים, זה עמד על כ-70% מסך הדגימות שלנו, כרגע זה כנראה עומד על 80%, התפשטות עצומה ומהירה. זה מה שמאתגר את מערכת הבריאות שלנו. 97% מהמתים נמצאים בתוך קבוצות הגיל של 50 ומעלה, כמעט 100% מהמתים נמצאים שם. מבחינת החולים הקשים, 93% מהחולים הקשים נמצאים בקבוצות הגיל של חמישים ומעלה. זה דבר שמכה בנו ומכה בצורה מאוד ברורה. אם השתלטנו על המחלה בגילאים האלה, אם הצלחנו לחסן ולהגן על אנשים שהם בקבוצה הזאת, במידה רבה אנחנו בדרך לניצחון על הקורונה."

נתניהו התייחס לסגירת נתב"ג ואמר: "כמובן אם לא תהיינה הפתעות כמו מוטציות חדשות שאנחנו לא מכירים שיכולות להיכנס לישראל, ולכן אנחנו סוגרים את הגבולים כפי שאתם מכירים. אני מציב היום יעד לאומי שהוא הבסיס ליציאה שלנו מהקורונה: לחסן לפחות 90% מגילאי 50+ תוך שבועיים, זה יעד שהוא בר השגה, משום שכבר היום 77% מתוכם מחוסנים. אנחנו מקווים להשלים את זה בשבועיים הקרובים. אני קורא לכל מי שצופה בנו הערב, אם את או אתה לא התחסנתם, לכו להתחסן. זה חשוב, לא רק לכם, זה חשוב גם לכולנו, משום שזה מאפשר לנו לפתוח את המשק בהדרגה וזה מאפשר לנו בעיקר להציל נפשות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני רוצה לומר לכם, כל יום קובע. המשמעות של עוד שלושה ימי סגר, זה עוד כ-200 אלף אנשים מוגנים. כלומר, אנשים שקיבלו את החיסון השני פלוס שבוע. מתוכם, 120 אלף אנשים מעל גיל 50. פשוט הצלת נפשות. חיסון גילאי 50+ מאפשר לנו לצאת בהדרגה מהסגר, להציל חיים רבים ולפתוח את הכלכלה. אני יודע שאנחנו לא מתכוונים לעשות את זה בלחכות עם הפתיחה, אנחנו נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשבוע הבא, אבל נצא בצורה זהירה. אני אביא את היעד הלאומי הזה לממשלה, ואנחנו נביא את זה יחד עם תכנית היציאה שלנו."

ראש הממשלה סיכם את דבריו וקרא לכולם להתחסן: "אני מדגיש שוב: אנחנו נצא בזהירות בדיוק מהסיבה שראיתם כאן ומה שקורה בכל העולם. אנחנו אומה אחת, אנחנו נתגבר על זה, ואני קורא לכולם: ליהודים, למוסלמים, לנוצרים, לדרוזים, לדתיים, לחילונים, לכולם: לכו להתחסן. איננו מעכבים את החיסונים של כל השאר. זה נעשה לפי התיעדוף של משרד הבריאות. אבל קודם כל אני קורא למי שמעל לגיל חמישים: לכו והתחסנו מיד".

צילום: חיים צח, לע״מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח