פוליטי / מדיני

שגרירות ישראל בקייב חנכה את "פארק הידידות אוקראינה-ישראל"

לרגל חגיגות 30 שנות יחסים בין ישראל ואוקראינה חנכה שגרירות ישראל בקייב את "פארק הידידות אוקראינה-ישראל" במרכז העיר קייב.

הפרויקט החל בט"ו בשבט לפני שנה בנטיעת עצים במרכז הפארק, והפך למציאות ערב טו' בשבט השנה. בפארק נתרמו על ידי השגרירות שמונה ספסלים וארבעה שולחנות שחמט תרומת השגרירות. כל אחד מהשולחנות ומהספסלים מוקדש לדמות היסטורית מישראל שנולדה באוקראינה.

צילום: שגרירות ישראל בקייב

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על השולחנות והספסלים מודפסים קודי ה- QR אשר בסריקה עם טלפון חכם מגלים את הדמות. בין הדמויות המונצחות בפארק גולדה מאיר, המשורר שאול טשרניחובסקי, הסופר ש"י עגנון ועוד.

שגריר ישראל בקייב יואל לאון, אמר: "כמה סימלי שציינו אתמול את יום השואה הבינלאומי, וכיום אנו מציינים את טו בשבט, חג האילנות, השורשים, החיים. השנה ישראל ואוקראינה חוגגות 30 שנה ליחסים דיפלומטיים, אך הקשר בין העמים נמשך זמן מאוד. הפארק הזה, עצי התפוח, הספסלים והשולחנות החדשים הם סמלים של ידידותנו. אנו מקווים שאנשי קייב ואורחיהם יעריכו את הפארק הזה, יעשו הפסקה ויהנו משחמט, ויראו כאן גם סמל של ידידות בין ישראל לאוקראינה. "

צילום: שגרירות ישראל בקייב

בטקס הפתיחה השתתפו וברכו סגן ראש העיר, חבר פרלמנט ראש האגודה לידידות, נציגת משרד החוץ האוקראיני, קונסול הכבוד של ישראל באוקראינה ורבני העיר.

Back to top button