כלכלה

לקראת יום הזיכרון הבינלאומי: 4 מיליון ש"ח הושבו לניצולי שואה

רשות המסים החלה לאחרונה במהלך ייזום רחב היקף למימוש זכויות מס של ניצולי שואה ולקראת יום הזיכרון לבינלאומי לשואה מפרסמת הרשות נתוני ביניים לפיהם הושבו עד כה במסגרת מהלך זה כ-4 מיליון ש"ח לכ- 125 ניצולי שואה שאותרו על ידה. הנתונים עד כה מראים כי החזר המס הממוצע עומד על כ-31,600 ש"ח, והחזר המס הגבוה ביותר עומד על 599,048 ש"ח. משרד מס הכנסה חיפה הוא השיאן בכמות ניצולי השואה שהשיב להם מס – 17 ניצולים ומשרד מס הכנסה כפר סבא הוא השיאן בסך ההחזר שעומד על סך כולל של 1,090,158 ש"ח.

במסגרת המהלך, הרשות פנתה לכ-600 ניצולי שואה שאותרו על ידה, בעקבות מידע שהתקבל מהרשות לניצולי שואה, כמי שאינם ממשים את זכאותם להטבות מס בשל נכות רפואית מזכה לפי חוק נכי רדיפות הנאצים או חוק נכי המלחמה בנאצים וקראה להם להגיש בקשות להחזרי מס לשנים קודמות. מדובר בניצולי שואה שהגישו בעבר דוחות או בקשות להחזר מס אולם לא כללו את הנכות הרפואית וכן כאלו שלא הגישו דוחות כלל.

כדי להבטיח את מימוש זכויות המס של הניצולים בנתה הרשות מעטפת שירות כוללת, בנוסף למכתבים שנשלחו על ידי מחלקת שומת פרט בחטיבה לשומה וביקורת, פנו טלפונית נציגי מרכז המידע של הרשות לכ- 450 ניצולי שואה שלא הגישו דוחות או בקשות להחזר מס במרוצת השנים והסבירו להם או לבני המשפחה שלהם בהרחבה מה נדרש לעשות כדי לבקש את ההחזר, אלו פרטים למלא, אלו מסמכים לצרף, לאן לשלוח את המסמכים, מהו מספר השנים אחורה ניתן לבקש החזר וכיו"ב. באחת משיחות הטלפון שערכו נציגי מרכז המידע, סיים ניצול השואה את השיחה באמירה מרגשת במיוחד: "אני מודה לך עם דמעות בעיניים". במקביל עובדי משרדי מס הכנסה פנו טלפונית לכ-150 ניצולים שהגישו בעבר דוחות או בקשות להחזר וביקשו מהם לשלוח דוחות מתקנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בימים הקרובים, צפויה הרשות לפנות לכ- 100 ניצולי שואה נוספים ולעדכן אותם כי באפשרותם להגיש בקשה להחזר מס בשל נכות רפואית מזכה. כמו-כן, לשלוח מסרונים ולהתקשר שוב לאותם ניצולי שואה שטרם מימשו את זכאותם וטרם הגישו בקשות להחזרי מס או דוחות מתקנים, למרות הפנייה בכתב ושיחת ההסבר הטלפונית.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח