חדשות הארץ

הנשיא למפכ"ל הנכנס: "סומכים על היכולת שלכם לאכוף בתבונה וברגישות"

על רקע המתיחות הגוברת במוקדי אכיפת הנחיות המאבק בקורונה והאתגרים עימם מתמודדת משטרת ישראל נועד היום (ראשון) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לראשונה עם מפכ"ל המשטרה הנכנס, רב-ניצב יעקב שבתאי.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

"אני שמח מאוד לקבל אותך פה כמפכ"ל רשמי, של כולנו. אלו ימים לא פשוטים בהם המשטרה שלנו נקראת למשימות מורכבות מאוד. אנחנו סומכים עליכם- סומכים על היכולת שלכם לאכוף בתבונה וברגישות", אמר הנשיא למפכ״ל. ״אתה המפכ"ל של כל העם בישראל, יהודים וערבים, עירוניים ופריפריה, אתה אחראי על שלום כלל הציבור ואני מאחל לך הצלחה רבה ובטוח בך ובשוטריך."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא ביקש להודות במעמד זה גם למפכ״ל היוצא מוטי כהן, ואמר: "זו הזדמנות להודות למי שנשא בתפקיד במשך שנתיים ומילא את תפקיד המפכ"ל לתפארת על אף שנשא בתואר ממלא מקום, בשמי ובשם העם בישראל.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא התייחס לאירועי הימים האחרונים ואמר: "זה הזמן לבקש מכל השוטרים שלנו אורך רוח וסבלנות. לצד זאת, לא תהיה סבלנות לאלימות מאף אחד, משום חלק בחברה הישראלית. המחאה היא זכות קריטית שאין בלתה אך אסור לחלל אותה באלימות. אני סומך עלייך ועל אנשייך אדוני המפכ"ל שתוכלו גם לתקופה הזו. אין לנו ברירה אחרת."

הנשיא המשיך: ״על המשטרה להקפיד על כך שהחלטות הממשלה יבוצעו ויאכפו, ויחד עם זאת להבין שהציבור מאוד רגיש ויש לנקוט מצד אחד בתקיפות ומצד שני בסבלנות וסובלנות. הימים ימים לא פשוטים, הציבור סוער והמשטרה בתווך. בימים האלה, בהם הדמוקרטיה מחויבת להוכיח עצמה, אני יודע שזה לא תמיד פשוט עבור המשטרה. זכינו שאתה האיש, ואנו שמחים על כך שביטחוננו ושלומנו בידייך ובידי השוטרים, כי זו המשטרה של כולנו. גם של אלו שחושבים שההחלטות שמתקבלות אינן לרוחם.״

צילום: מארק ניימן / לע"מ

המפכ"ל הנכנס, רב-ניצב יעקב שבתאי הודה לנשיא על קבלת הפנים ואמר: ״אני רואה בתפקיד שליחות לעם ישראל ומבטיח לעשות כל שביכולתי גם כדי לגשר על שסעים ופערים בחברה. חלק גדול מהתפקיד שלנו הוא להתמודד עם משימות שאינן פופולאריות ולא זוכות להערכה ציבורית אך חשובות לשלום הציבור, בטחונו ועתידו. עלינו להוות כוח שיטור ואכיפה יעיל ואיכותי ובד בבד להיות כוח חברתי מגשר. יש הרבה מאוד משימות ואתגרים לפתחנו ואנו נעשה הכל בכדי לעמוד בהם בכבוד למען אזרחי ישראל."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח