צבא וביטחון

רב־גונדר קטי פרי מונתה לנציבת בתי הסוהר

רב־גונדר קטי פרי מונתה היום (ראשון) לתפקיד נציבת בתי הסוהר ה-18 של שירות בתי הסוהר, זאת לאחר שנבחרה על ידי שר לביטחון פנים אמיר אוחנה לתפקיד ובתום השלמת הליך המינוי והאישור על ידי הממשלה.

צילום: דוברות שב"ס

בטקס מצומצם שהתקיים במשרד לביטחון הפנים במעמד השר לביטחון הפנים ובני משפחתה של הנציבה הנכנסת, הוענקו דרגות רב־גונדר לקטי פרי. בכך מונתה רב גונדר קטי פריי באופן רשמי לתפקיד נציבת בתי הסוהר ותעמוד בראש ארגון הכליאה הלאומי של ישראל במהלך השנים הקרובות.

צילום: דוברות שב"ס

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, אמר: "לאחר למעלה משנתיים בהן לשירות בתי הסוהר לא הייתה מפקדת במשרה מלאה – היום שב"ס יחל לפעול רשמית תחת פיקודך. שירות בתי הסוהר הוא אחד מאדני היסוד של חברה שומרת חוק וסדר. השימוש בבתי הסוהר, ככלי הרתעתי, ענישתי ועם זאת גם שיקומי – הוא אבן דרך של חברה חפצת חיים. לפני למעלה משלושים שנה, בזמן האינתיפאדה הראשונה, התגייסת לשירות בתי הסוהר, ומאז כיהנת בשורה של תפקידי פיקוד, מודיעין ומטה – ושמרת על ערכים אלו כשראית לנגד עיניך את פקודייך, הכלואים שתחת אחריותך ואת ביטחון מדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות שב"ס

עוד אמר השר אוחנה: "תמיד זכית להערכה רבה מצד מפקדייך ופקודייך, לצד כבוד מאוכלוסיית האסירים עליהם היית אמונה. בחרתי בך לתפקיד קטי, כי את האדם הנכון להוביל את ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל בשל הדוגמה האישית שהפגנת לאורך כל השירות שלך, הנסיון שצברת והגישה החדשנית שהבאת עמך לכל תפקיד בו כיהנת. אני רואה בך את האדם הנכון להצעיד את שירות בתי הסוהר לעבר העתיד, לאזן נכונה בין האינטרסים השונים המתנגשים לעיתים – רצונה של החברה להיפרע ממי שפשע כלפיה ולגבות ממנו מחיר מחד, והשאיפה לשקם ולצמצם את שיעורי המועדות – הרצידיביזם – מאידך."

צילום: דוברות שב"ס

השר אוחנה ציין: "שאיפה זו דורשת הרבה מעבר לרק לכלוא את האדם מאחורי סורג ובריח ולספק את צרכיו הבסיסיים ביותר. את אות ומופת לאמונתי כי השאיפה צריכה להיות שבראשות הארגונים הביטחוניים עליהם אני מופקד, יעמוד אדם שצמח בהם ומכיר היטב את האתגרים, את היתרונות ונקודות הכח, כמו גם את המגרעות ואת הדברים הדורשים תיקון. בשם אזרחי ישראל ובשם ממשלת ישראל, שלוחה לך ברכת דרך צלחה. המשיכי לפעול למען ביטחון המדינה בדרכך הייחודית והטובה, ואין לי ספק כי תעשי חיל למען ביטחון המדינה, אזרחיה ואלו המופקדים תחתייך".

צילום: דוברות שב"ס

רב גונדר קטי פרי, נציבת בתי הסוהר הנכנסת, אמרה: "אני נכנסת לתפקיד נציבת בתי הסוהר ומתחייבת בזאת: אני כאן כדי להצעיד את הארגון החשוב הזה להישגים, הן בתחומי הבטחון הלאומי והן בתחומי החברה. שנותיי כמפקדת בתי סוהר, בתפקידי מטה בתחומי האסיר, הבטחון והמודיעין, ולבסוף היותי מפקדת מחוז, איפשרו לי לגבש את תפיסת עולמי באשר לניהול מערכת הכליאה על כל רבדיה. סוהרות היא מקצוע ייחודי המציב אתגרים רבים ומגוונים, לא אחת כרוכה עבודת הסוהר בסכנה של ממש. אתגרים אלו מחייבים אותנו לקבוע מדיניות ברורה ואת קווי הפעולה המרכזיים בעת הזו. שב"ס הינו שותף פעיל במערכה הלאומית ללוחמה בפשיעה, סוגיה הנוגעת בלב האינטרס הציבורי והחברתי של מדינת ישראל. "

רב גונדר פרי המשיכה: "המאבק בפשיעה לסוגיה דורש מאיתנו הצבת יעדים ברורים תוך שיתוף פעולה עם גופי בטחון מקבילים, שדרוג יכולות מבצעיות ומודיעיניות בתוך הכלא, גיבוש מדיניות אקטיבית למניעת מחוללי פשיעה והגברת ההרתעה.בהתמודדות אל מול האסירים הביטחוניים נדרשת מדיניות נחושה וראייה אסטרטגית רחבה מתוך הבנת מקומנו ותפקידנו כזרוע ביצועית ביטחונית נוספת בהתמודדות עם איומי הפח"ע והטרור. הסוהרים עומדים בחזית ונדרשים למגר את הסיכון הנשקף מאלו שפגעו באזרחי ישראל וניסו לערער את עצם קיום המדינה. לצד זאת, המדינה מפקידה בידינו את הטיפול באסירים שחירותם נשללה."

צילום: דוברות שב"ס

רב גונדר פרי הוסיפה: "אחד מעקרונות העבודה שלי הינו עמידה על זכויותיהם הבסיסיות של האסירים והעצורים תוך דאגה ושמירה על כבודם ותנאי מחייה נאותים. על מנת לעשות זאת עלינו לאמץ ולחבק חדשנות טכנולוגית ופתרונות מתקדמים שיצעידו את הארגון ויהוו מכפיל כוח בניהול שגרת היום ובהתמודדות למול איומי ההווה והעתיד. כארגון של אנשים, לפתחינו משימה חיונית לא פחות, מימוש האינטרס הלאומי בצמצום רמת הרצידיביזם, הרחקת אוכלוסיות מוחלשות ממעגלי פשיעה ואלימות, פיתוח מערכי חלופות כליאה כתחליף למאסר בפועל וחתירה לשילובם של אסירים משוחררים בחברה נורמטיבית."

צילום: דוברות שב"ס

לסיום אמרה: "החזון החברתי, ימוקם גבוה בסולם העדיפות הארגוני בראשותי. לשב"ס כלים רבים להגשים חזון זה: מערכי חינוך והשכלה, תכניות טיפול מגוונות ומסגרות תעסוקה יצרנית. אני מתחייבת להמשיך ולפתח מערכים אלו שהינם גשר לשילובם של אסירים ברי שיקום בחברה. בכוונתי לקדם ולרתום את גופי הרווחה והשיקום במדינה למאמץ זה. יחד נעסוק בעשייה ביטחונית, שיקומית וערכית."

רב גונדר קטי פרי בת 56, נשואה ואם לשלושה. מתגוררת בשוהם.

פרי התגייסה לשב"ס בשנת 1988 ולאחר ששירתה במספר תפקידים בתחום המודיעין ותפקידי שטח מונתה בשנת 2006 לתפקיד קצינת מודיעין של מחוז מרכז בשב"ס. לאחר מכן שירתה כראש מחלקת האסיר ופיקדה על בית המעצר 'הדרים'. בשנת 2012 מונתה לתפקיד ראש מינהל משאבי אנוש ולאחר מכן שירתה כסגנית מפקד מחוז מרכז, ראש מנהלת בג"ץ תנאי מחיה ומפקדת מחוז דרום החל מינואר 2019.

רב גונדר פרי בעלת תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, תואר שני במזרחנות ותואר ראשון במזרחנות והיסטוריה שניהם מהאוניברסיטה העברית. כמו כן, הינה בוגרת הקורס הממלכתי הבכיר למודיעין והמכללה לביטחון לאומי.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח